یک تیراندازی جمعی دیگر در صربستان — RT World News

دست کم هشت نفر چند روز پس از تیراندازی یک نوجوان به همکلاسی های خود در بلگراد کشته شدند

مردی در نزدیکی شهر ملادنوواک صربستان، در حدود 50 کیلومتری (30 مایلی) جنوب پایتخت، بلگراد، اواخر روز پنجشنبه تیراندازی کرد. مقامات به خبرنگاران تایید کردند که حداقل هشت نفر کشته و 13 نفر زخمی شدند. مظنون که توسط رسانه ها اوروس بی، 21 ساله شناسایی شده است، هنوز فراری است.

بر اساس گزارش ها، این فاجعه با مشاجره در حیاط مدرسه آغاز شد و پس از آن اوروس بی به خانه رفت و با یک تفنگ خودکار بازگشت. گزارش شده است که وی از خودروی در حال حرکت تیراندازی کرده و سپس متواری شده است. گزارش ها همچنین حاکی از آن است که وی در سه نقطه مختلف تیراندازی کرده است.

تعداد زیادی از واحدهای پلیس و ضد تروریسم به منطقه اعزام شدند. براتیسلاو گاسیچ، وزیر کشور صربستان، این تیراندازی ها را اقدامی تروریستی خواند.

اوایل این هفته یک دانش آموز کلاس هفتم در مدرسه ای در بلگراد تیراندازی کرد و هشت کودک و یک نگهبان را کشت. در این تیراندازی یک معلم و شش دانش آموز زخمی شدند. این نوجوان بازداشت شد. به گفته پلیس، او از اسلحه پدرش استفاده کرده است.

پس از این حمله، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، خواستار سرکوب بی سابقه اسلحه و محتوای خشونت آمیز رسانه ای شد. او طرحی را ارائه کرد که شامل یک تعلیق دو ساله برای مجوزهای جدید سلاح است که بر همه سلاح‌ها به جز سلاح‌هایی که برای شکار استفاده می‌شوند، تأثیر می‌گذارد. ووچیچ همچنین خواستار بازرسی کلیه مجوزهای موجود در زمینه سلاح گرم شد.

بیشتر بخوانید:
صربستان پس از تیراندازی در مدرسه، کنترل شدید اسلحه و رسانه ها را پیشنهاد می کند

رئیس جمهور صربستان همچنین خواستار محتوای رسانه ای شد که “بر خشونت تاکید می کند” به طور خاص محدود شود “صحنه های خشونت وحشیانه که می تواند به خردسالان آسیب برساند.” این طرح همچنین ایده‌ای را برای ممنوع کردن دسترسی به تاریک‌نت، اینترنت «مخفی» که برای دسترسی به آن نیاز به مرورگر خاصی دارد، ترسیم می‌کند، زیرا کودکان می‌توانند به آنجا بروند. “یاد بگیرید چگونه مرتکب قتل، خرید مواد مخدر و غیره شوید.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: