گوگل به‌روزرسانی بزرگی درباره «آینده بدون رمز عبور» ارائه می‌کند

گوگل به‌روزرسانی بزرگی درباره «آینده بدون رمز عبور» ارائه می‌کند

روز جهانی رمز عبور، کاربران اینترنت را تشویق می کند تا قدرت و امنیت رمزهای عبور را ارزیابی کنند.

غول فناوری گوگل اعلام کرده است که کاربران به زودی می توانند با استفاده از کلیدهای عبور وارد برنامه ها و وب سایت ها شوند که به گفته این شرکت گامی بزرگ به سمت “آینده بدون رمز عبور” است. گوگل در یک پست وبلاگی با عنوان “آغاز پایان رمز عبور” اعلام کرد که در حال ارائه پشتیبانی از کلیدهای عبور در تمام حساب های خود در سیستم عامل های اصلی است. این وبلاگ یک روز قبل از روز جهانی رمز عبور ارسال شده است که به عنوان یادآوری به موقع برای همه کاربران اینترنت برای ارزیابی رمز عبور خود مشخص شده است.

مدتی است که ما و سایرین در صنعت روی جایگزین ساده‌تر و ایمن‌تری برای گذرواژه‌ها کار می‌کنیم. در حالی که گذرواژه‌ها برای مدتی در دسترس ما خواهند بود، فراموش کردن آن‌ها اغلب خسته‌کننده است و اگر در نهایت به آن وارد شوند، شما را در معرض خطر قرار می‌دهند. گوگل در این پست وبلاگ گفت: دستان اشتباه هستند.

گوگل گفت که کلیدهای عبور یک گزینه اضافی خواهد بود که افراد می توانند برای ورود به سیستم، در کنار رمزهای عبور، تأیید صحت 2 مرحله ای استفاده کنند.

پست وبلاگ که در روز جهانی رمز عبور آینده، کاربران ممکن است حتی به رمز عبور خود نیاز نداشته باشند.

گوگل همچنین توضیح داد که کلیدهای عبور چیست – آنها به کاربران اجازه می دهند به همان روشی که قفل دستگاه خود را باز می کنند وارد برنامه ها و سایت ها شوند: با اثر انگشت، اسکن چهره یا پین قفل صفحه.

روز جهانی رمز عبور در اولین پنجشنبه ماه می جشن گرفته می شود. همه کاربران را تشویق می‌کند تا قدرت و امنیت گذرواژه‌هایی را که برای ایمن کردن حساب‌های آنلاین خود در برابر هکرها استفاده می‌کنند، با استفاده از «تعهد رمز عبور» ارزیابی کنند.

کارشناسان همچنین به کاربران توصیه کردند از رمزهای عبور مختلف برای حساب های مختلف مانند ایمیل، بانکداری آنلاین، خرید آنلاین و شبکه های اجتماعی استفاده کنند. آنها اضافه کردند که در غیر این صورت، یک مجرم سایبری می تواند تنها با شکستن یک رمز عبور به همه حساب ها دسترسی داشته باشد.