گلدمن ساکس در حال بررسی در مورد سقوط بانک سیلیکون ولی

گلدمن ساکس در حال بررسی در مورد سقوط بانک سیلیکون ولی

SVB گفت که گلدمن را در ارتباط با افزایش سرمایه برنامه ریزی شده جذب کرده است.

نیویورک:

گلدمن در یک پرونده اوراق بهادار روز پنجشنبه فاش کرد که مقامات ایالات متحده در حال بررسی کار گلدمن ساکس برای بانک سیلیکون ولی در ارتباط با رویدادهای مربوط به سقوط بانک کالیفرنیا هستند.

بر اساس این پرونده، گلدمن در حال “همکاری و ارائه اطلاعات به ارگان های دولتی مختلف” در مورد فعالیت های خود برای SVB در ماه مارس است، درست قبل از اینکه این بانک مبتنی بر فناوری زیر و رو شود.

گلدمن به دلیل نقش های متعددش در SVB مورد انتقاد قرار گرفته است، که در آن هم به بانک کالیفرنیا مشاوره می داد و هم در معامله ای که در نهایت نقشی محوری در سقوط SVB داشت، بدهی های مضطرب را خریداری می کرد.

SVB در 10 مارس توسط رگولاتورهای بانکی فدرال به دنبال افزایش سپرده‌ها پس از آنکه دو روز قبل گزارش داد که 1.8 میلیارد دلار از فروش 21 میلیارد دلار اوراق بهادار از دست داده است، توقیف شد.

در همان بیانیه مطبوعاتی 8 مارس، SVB گفت که گلدمن را در ارتباط با افزایش سرمایه برنامه ریزی شده استخدام کرده است.

بازارها افشای زیان‌های معاملاتی را نشانه‌ای از ناامیدی SVB برای تامین نقدینگی برای رفع نیازهای نقدینگی می‌دانستند، زیرا از فرار سپرده‌ها رنج می‌برد و در نهایت منجر به نابودی بانک شد.

گلدمن گفت: در پرونده روز پنجشنبه، گلدمن گفت که تحقیقات دولتی شامل «زمانی که SVB شرکت را برای کمک به افزایش سرمایه پیشنهادی درگیر کرد و SVB مجموعه‌ای از اوراق بهادار را به شرکت فروخت».

تحقیقات دولت به دنبال درخواست 20 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از قانونگذاران ایالات متحده مبنی بر اینکه آیا گلدمن “در نقش خود به عنوان مشاور SVB” “در طول کار” عمل کرده است یا خیر، از قانونگذاران ایالات متحده درخواست کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)