گفته می شود سیا در کم اهمیت جلوه دادن رسوایی لپ تاپ هانتر بایدن – کمیته مجلس نمایندگان – اخبار RT World

در گزارشی آمده است که یک کارمند آژانس به جمع آوری امضا برای نامه ای کمک کرد که این رسوایی را “اطلاعات نادرست روسیه” نامید.

گزارش موقت جدید کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا حاکی از آن است که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ممکن است در کم اهمیت جلوه دادن رسوایی لپ تاپ هانتر بایدن قبل از انتخاب پدرش به عنوان رئیس جمهور در سال 2020 نقش داشته باشد.

این سازمان می‌گوید که آژانس ممکن است به ویژه در جلب حمایت از نامه سرگشاده‌ای که توسط تعدادی از مقامات اطلاعاتی سابق نوشته شده بود، که به دروغ ادعا می‌کرد کل ماجرا یک عملیات اطلاعات نادرست روسیه است، کمک کرده است.

این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد، به نقل از یکی از امضاکنندگان نامه، تحلیلگر سابق سیا، دیوید کارینز، استناد می کند که گفته است یکی از کارمندان آژانس اطلاعاتی به او مراجعه کرده است. “پرسید” اگر او سند را امضا می کرد.

کارینز درباره خاطرات خود در اکتبر 2020 با هیئت بازبینی طبقه بندی پیش از انتشار (PCRB) سیا در تماس بود، زمانی که از نامه مطلع شد، نامه ای که در آن زمان توسط PCRB نیز بررسی شد.


رئیس سابق سیا از تلاش برای کمک به بایدن برای پیروزی در انتخابات 2020 فاش کرد

«در مورد پیش نویس نامه به من گفتند. آن شخص از من پرسید که آیا حاضرم امضا کنم؟ این تحلیلگر سابق اطلاعاتی در بیانیه ای کتبی به کمیته گفت و افزود که پس از شنیدن مفاد نامه با این درخواست موافقت کرده است.

“سیا – یا حداقل یکی از کارمندان سیا – ممکن است در تلاش برای درخواست امضا برای بیانیه کمک کرده باشد.” این کمیته در بیانیه ای به همراه گزارش موقت گفت.

این نامه که توسط پنج مدیر سابق سیا و تعدادی دیگر از مقامات ارشد سابق تأیید شد، ادعا می کرد که داستان لپ تاپ هانتر بایدن “همه نشانه های کلاسیک عملیات اطلاعاتی روسیه.” اگرچه اذعان کرد که هیچ مدرکی دال بر دخالت روسیه وجود ندارد، اما جمهوری خواهان سپس استدلال کردند که این امر به بی اعتبار شدن داستان لپ تاپ درست قبل از انتخابات ریاست جمهوری که به پیروزی جو بایدن ختم شد کمک کرد.

تحقیقات بعدی نشان داد که این گزارش ها بر اساس اسناد واقعی به دست آمده از لپ تاپ بایدن جوانتر است که ظاهراً او آن را در یک تعمیرگاه لپ تاپ دلاور رها کرده است.


شکایت هانتر بایدن از تعمیرگاه لپ تاپ از جهنم

اولین بار توسط نیویورک پست منتشر شد، مجموعه ای از ایمیل های فاش شده از لپ تاپ حاکی از آن بود که بایدن جونیور ممکن است پدرش را که در آن زمان معاون رئیس جمهور بود، در معاملات تجاری شخصی در خارج از کشور دخیل کرده باشد. چند تن از اعضای خانواده و همکاران بایدن به دلیل دریافت پول از شرکت های چینی در ازای دریافت خدمات نامشخص، توسط کمیته نظارت مجلس نمایندگان تحت بررسی هستند.

گزارش کمیته مجلس نمایندگان همچنین به طور گسترده به مایکل مورل، مدیر سابق سیا اشاره کرد که در آوریل شهادت داد که مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بایدن در ایجاد این نامه نقش داشته است. این گزارش می گوید مورل اعتراف کرد که یکی از اهداف نامه این بود “کمک به معاون رئیس جمهور بایدن” برای پیروزی در انتخابات همچنین می گوید مدیر سابق سیا می خواست بایدن را بدهد “یک نقطه صحبت برای عقب نشینی” رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در طول مناظره ها.

مورل همچنین با نامیدن این نامه از سوی سیا، تأیید سریع آن را دریافت کرد “کار عجله” که مورد نیاز است “تا هر چه زودتر بیرون بیایم” سند کمیته گفته است.

این کمیته اکنون از سیا درخواست کرده است که اطلاعات بیشتری در مورد تعاملات خود با امضاکنندگان بیانیه افشا کند، اما سازمان اطلاعات “تاکنون از این درخواست نظارتی پیروی نکرده است.” گزارش گفت.