کی‌یف پس از کنایه‌های «بدبینانه» مجری تلویزیون – اخبار جهانی RT، عذرخواهی می‌کند

مجری یک برنامه طنز فرانسوی، تور اروپایی ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را یک سیرک سیار توصیف کرد.

سفیر اوکراین در فرانسه شبکه تلویزیونی RTL را به دلیل پخش بخشی که تور ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور آمریکا در اروپا را به یک سیرک سیار تشبیه کرده بود، مورد انتقاد قرار داد. وادیم اوملچنکو به خاطر این برنامه کمدی عذرخواهی می کند.

شخصیت پردازی کنایه آمیز بود بدبین و بی درایت، این دیپلمات روز سه شنبه در توئیتی نوشت که مجری و تهیه کننده فرانسوی در پخش آن نه همدلی نشان داده اند و نه مسئولیتی. او خواستار عذرخواهی RTL از زلنسکی و مردم اوکراین شد. آن ها هستند “جنگ برای آزادی خود و شما” او اعلام کرد، و همچنین برای حق آنها “زندگی های لذت بخش داشته باشید.”

اپیزودی که سفیر اوکراین با آن مخالفت کرد، بخشی از برنامه ای بود که توسط کمدین و شبیه ساز لورن جرا برگزار شد. شیطنت او در صدای شخصیت های عمومی فرانسه، به ویژه سیاستمداران، اظهارات مضحکی می کند. این بی شباهت به کاری نیست که خود زلنسکی در طول دوران حرفه ای خود به عنوان کمدین انجام داد، زمانی که در طرح های تلویزیونی اش بازیگران چهره های سیاسی اوکراین را به شیوه ای طنز نشان می دادند.

درگیری کوتاه در RTL نه تنها رهبر اوکراین، بلکه بسیاری از سیاستمداران غربی از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، و رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن را هدف قرار داد. صحبت كردن به بارکر کارناوال، جرا همه آنها را به عنوان بخشی از گروه گروه توصیف کرد سیرک زلنسکی و از حضار خواست در سرگرمی شب حضور داشته باشند.


عفو عمومی پس از فشار اوکراین عذرخواهی کرد

زلنسکی روز یکشنبه به عنوان بخشی از یک تور گردباد از چندین کشور اروپایی از فرانسه دیدن کرد و با مکرون دیدار کرد. او برای دریافت کمک های نظامی بیشتر علیه روسیه راهی جاده شده است.

هیئت دیپلماتیک اوکراین در خنثی کردن هرگونه انتقاد از دولت زلنسکی در غرب بسیار پر سر و صدا بوده است. آندری ملنیک، سفیر سابق کی‌یف در برلین، نمونه بارز این رویکرد بود و اغلب به صورت لفظی به سیاستمداران آلمانی حمله می‌کرد که مواضعشان به اندازه کافی از آرمان کشورش حمایت نمی‌کرد. در ماه های اولیه درگیری با روسیه، این دیپلمات به صدراعظم اولاف شولتز لقب بدنام داد. “جگر وورست آزرده” به دلیل امتناع رهبر آلمان از سفر به کیف.

ملنیک اکنون معاون وزیر امور خارجه است. در این ماه او به جانشین خود در سفارت در برلین به دلیل اعمال فشار بسیار کم بر دولت آلمان انتقاد کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: