کلیسای کاتولیک فرانسه برای مبارزه با سوء استفاده جنسی با کدهای QR – RT World News

کلیسای کاتولیک فرانسه تمام اسقف‌ها، کشیشان و شماس‌های خود را به همراه داشتن کارت شناسایی با کد QR به منظور محافظت از نمازگزاران در برابر سوء استفاده جنسی توسط روحانیون، خواهد داشت.

سیستم جدید طراحی شده برای تکمیل اسناد کاغذی توسط کنفرانس اسقف های فرانسه (CEF) روز چهارشنبه رونمایی شد.

پس از اسکن یک کد QR، شخص اطلاعات رنگی مربوط به روحانی را می بیند. سبز به این معنی است که روحانی می تواند یک توده را رهبری کند، یک اعتراف را بشنود و دیگر مراسم مقدس را بدون محدودیت انجام دهد. نارنجی نشان می دهد که قدرت کشیش به دلیل تحریم ها یا عدم تجربه مناسب محدود است.

افرادی که به هر دلیلی از وضعیت دفتری خود محروم شده اند در پایگاه داده با رنگ قرمز فهرست می شوند. پایگاه داده یک بار در سال یا در موارد تخلف جدی بلافاصله به روز می شود.

بیشتر بخوانید:
کشیش های کاتولیک بیش از 600 کودک را مورد آزار جنسی قرار دادند – ایالت آمریکا

“به نظر ضروری به نظر می رسید که ببینیم چه چیزی را می توانیم تغییر دهیم… تا کلیسا را ​​ایمن تر کنیم.” الکساندر جولی، سخنگوی CEF گفت.

Ambroise Laurent معاون دبیر کل CEF توضیح داد که کارت های شناسایی همچنین به پیگیری فعالیت های کشیش ها در هنگام انجام خدمات در خارج از حوزه های دینی، همراهی نمازگزاران در سفرهای زیارتی و ایفای نقش به عنوان مشاور برای گروه هایی از جوانان کمک می کند.

کلیسای کاتولیک در فرانسه و دیگر کشورها در دهه‌های اخیر تحت تأثیر موارد سوء استفاده جنسی از کودکان زیر سن قرار گرفته است. در سال 2021، کمیسیون تحقیق مستقل منصوب CEF تخمین زد که از سال 1950 بین 2900 تا 3200 متخلف در صفوف کلیسا در فرانسه وجود داشته است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: