کشور اتحادیه اروپا 26 نفر را به دلیل جشن گرفتن روز پیروزی بازداشت کرد — RT World News

علامت گذاری هر چیزی غیر از “روز اروپا” در لتونی اکنون یک جنایت علیه دموکراسی است

بیش از دوجین نفر از ساکنان لتونی روز سه شنبه به دلیل نقض قانون علیه جشن پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی دستگیر شدند. پلیس اتحادیه اروپا و اعضای ناتو حتی یک ژاکت “روسیه” را از مردی که روی ویلچر نشسته بود ضبط کرد و دیگری را به دلیل پوشیدن مدال های شوروی در ملاء عام دستگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری دلفی، پلیس لتونی تا ساعت 11:30 شب به وقت محلی در مجموع 26 مورد دستگیری، 38 مورد جنایت و چهار پرونده جنایی را گزارش داد.

در حالی که بیشتر موارد در ریگا، پایتخت ثبت شده است، دستگیری های متعددی نیز در داوگاوپیلز صورت گرفت. در یک حادثه، یک شهروند سالخورده به عنوان “بسیار جوان به نظر می رسم تا بتوانم کهنه سرباز جنگ جهانی دوم باشم” با ژاکتی با مدال های شوروی ظاهر شد. وقتی پلیس به او گفت که آن را بردارید، او در مقابل دستگیری مقاومت کرد.

پنج نفر به دلیل گل گذاشتن با آنها دستگیر شدند نمادهای تهاجم نظامی در بنای یادبود آزادی در پارک پیروزی داوگاوپیلس. آنها متهم شدند «استفاده علنی از نمادهای تمجید از تجاوز نظامی و جنایات جنگی». در همان پارک، پلیس مردی را که روی ویلچر نشسته بود مجبور کرد کتش را در بیاورد، زیرا در آن نوشته شده بود “روسیه.”

دو مرد روسی زبان پس از مصاحبه با TV3 در پارک Dubrovinsky در Daugavpils بازداشت شدند. گناه آنها بیان این عقیده بود که فاشیست ها با حمایت اتحادیه اروپا به قدرت در اوکراین بازگشته اند.

ماه گذشته، پارلمان لتونی جشن های روز پیروزی را ممنوع کرد تحقیر و تضعیف ارزش های لتونی به عنوان یک کشور دموکراتیک و ملی، از جمله تقسیم جامعه، تمجید از جنگ، تهاجم نظامی و تمامیت خواهی و همچنین تفسیر نادرست از رویدادهای تاریخی.


دولت اتحادیه اروپا جشن پیروزی در جنگ جهانی دوم را ممنوع کرد

با این وجود، لتونیایی‌ها دسته دسته جمع شدند و در گورستان‌ها و یادبودها گل گذاشتند. بیشتر دستگیری‌ها و نقل‌قول‌ها مربوط به گذاشتن گل بود “مکان های ممنوعه” جایی که بناهای تاریخی شوروی زمانی در مقابل دولت ریگا قرار داشت که آنها را تخریب کند.

لتونی همراه با همسایگان بالتیک خود، استونی و لیتوانی، در سال 2004 به اتحادیه اروپا و ناتو پیوست. حدود یک چهارم از 1.8 میلیون ساکن آن، روسی زبان هستند که اغلب با تبعیض روبرو هستند. کشورهای بالتیک تا سال 1918 بخشی از امپراتوری روسیه و در 1940-1941 از اتحاد جماهیر شوروی و دوباره بین سال‌های 1945 و 1991 بودند. به عنوان میهن پرست با آلمان نازی همکاری می کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: