کشور آمریکای جنوبی ایالات متحده را به دلیل رفتار با مهاجران به شدت انتقاد می کند – RT World News

مقامات می گویند کلمبیا برنامه بازگشت خود را به دلیل شرایط بد بازداشت و بدرفتاری به حالت تعلیق درآورده است.

مقامات محلی اعلام کردند که بوگوتا به دلیل رفتار ظالمانه با مهاجران و لغو مکرر پروازها در ساعت یازدهم، بازگشت شهروندان از ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورده است.

فرناندو گارسیا مانوسالوا، مدیر آژانس مهاجرت کلمبیا، در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه گفت که این کشور انتظار دارد حدود 1200 مهاجر – عمدتاً زنان و خردسالان – را بین اول تا هفتم ماه مه از ایالات متحده به عنوان بخشی از یک طرح آزمایشی برای کاهش فشار بر آمریکا بپذیرد. مرز جنوبی

با این حال، آژانس آمریکا را به نقض توافقات در این زمینه متهم کرد. مانوسالوا ادعا کرد که پروازهای برنامه ریزی شده برای 1 و 2 می هر دو توسط آژانس های مهاجرت آمریکای شمالی لغو شدند و این اولین بار نیست.

بوگوتا همچنین از چیزی که آن را نامیده بود شکایت کرد “بی رحمانه و تحقیر کننده” رفتاری که کلمبیایی ها قبل و در طول پرواز از مقامات دریافت می کنند. مدیر آژانس مهاجرت اشاره کرد “استفاده از عناصر محدود کننده مانند دستبند دست و پا حتی برای مادران” وی افزود: این موضوع در حال مذاکره با مقامات آمریکایی است.


ایالات متحده مراکز جدید «پردازش» مهاجران را در آمریکای لاتین افتتاح کرد

علاوه بر این، شکایات مکرر در مورد شرایط بد بازداشتگاه ها و بدرفتاری در طول پروازها وجود دارد که عامل تعیین کننده ای در تصمیمات اتخاذ شده در چند ساعت گذشته بوده است. مانوسالوا بیان کرد.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است به رویترز گفت که این توقف فقط برای پروازهای حامل خانواده اعمال می شود.

بر اساس داده‌های گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده، تعداد کلمبیایی‌هایی که وارد آمریکا می‌شوند در سال‌های اخیر افزایش یافته است و در سال 2022 حدود 125000 مهاجر در مرز جنوبی دستگیر شدند.

این طرح آزمایشی به دنبال بازگرداندن 1200 کلمبیایی قبل از انقضای عنوان 42 است، دستور بحث برانگیز دوران ترامپ که به ایالات متحده اجازه می دهد تا مهاجران را از کشورهایی که یک بیماری واگیردار – از جمله کووید-19 – در آنها وجود دارد، اخراج کند. این دستور قرار است در 11 مه، زمانی که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی کووید-19 پایان یابد، لغو می شود.

مدافعان حقوق بشر بارها در مورد سیاست های مهاجرتی ایالات متحده ابراز نگرانی کرده اند. در آوریل 2022، اولین گزارش حقوق بشر مدعی شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ده ها هزار مهاجر را با نقض قوانین بین المللی در زندان ها قرار داده و آنها را در معرض آسیب های جسمی و روانی قرار داده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: