کشتی جنگ جهانی دوم که با ۸۶۴ سرباز غرق شده بود پس از ۸۴ سال پیدا شد

کشتی جنگ جهانی دوم که با ۸۶۴ سرباز غرق شده بود پس از ۸۴ سال پیدا شد

این کشتی در ژوئیه 1942 در سواحل فیلیپین غرق شد.

طبق گزارشی که در ایندیپندنت منتشر شده است، یک کشتی تجاری ژاپنی که در طول جنگ جهانی دوم با 864 سرباز استرالیایی در آن غرق شده بود، توسط کارشناسان بررسی اعماق دریا در دریای چین جنوبی پیدا شد.

وزیر دفاع استرالیا، ریچارد مارلز، روز شنبه اعلام کرد که کشتی SS Montevideo Maru، یک کشتی مخفی حمل و نقل اسیران جنگی که از زمان غرق شدن در سواحل فیلیپین در جولای 1942 مفقود شده بود، در شمال غربی جزیره لوزون پیدا شد.

این کشتی که به عنوان “بدترین فاجعه دریایی استرالیا” شناخته می شود، در حالی که از پاپوآ گینه نو به سمت هاینان چین در حال حرکت بود توسط یک زیردریایی آمریکایی اژدر شد. با این حال، مشخص نبود که اسیران جنگی در هواپیما وجود داشته باشد.

به گفته دولت، یک متخصص غیرانتفاعی باستان شناسی دریایی و متخصصان بررسی اعماق دریا، جستجو برای لاشه کشتی را که در عمق بیش از 13123 فوتی کشف شد، هدایت کردند. این جستجو با کمک وزارت دفاع استرالیا نیز انجام شد.

وزیر دفاع افزود: “عدم وجود مکان مونته ویدئو مارو نشان دهنده کار ناتمام برای خانواده های کسانی است که جان خود را از دست داده اند.”

گفته می شود که این فاجعه جان بیش از 1000 مرد از جمله اسیران جنگی و غیرنظامیان از کشورهای مختلف را گرفته است.

همانطور که در این نشریه آمده است، کشف مورد انتظار مصادف با مراسم روز Anzac در 25 آوریل است، روز مهمی برای یادآوری سربازان آنها در استرالیا و نیوزیلند که در تمام درگیری های نظامی از دست داده اند. آقای مارلز گفت: “این به یکی از غم انگیزترین فصل های تاریخ دریایی استرالیا پایان می دهد.”