کارکنان اجازه ورود به مجتمع کنگره ایالات متحده با تفنگ

کارکنان اجازه ورود به مجتمع کنگره ایالات متحده با تفنگ

این مرد چهار دقیقه پس از اینکه ماموران متوجه اسلحه شدند ردیابی و بازداشت شد (پرونده)

واشنگتن:

یک کارمند کنگره که یک اسلحه حمل می کرد، روز پنجشنبه اجازه داشت برای چند دقیقه آزادانه در داخل ساختمان کنگره آمریکا حرکت کند، حتی اگر یک دستگاه اشعه ایکس در یک ایست بازرسی امنیتی اسلحه را در کیف او برداشته بود.

مرد 57 ساله به پلیس گفت که به طور تصادفی تپانچه را در کیف خود جا گذاشته است، اما این حادثه با وجود این، تقریباً یک سال پس از شورش مرگبار 6 ژانویه، سؤالات جدی را در مورد امنیت در مقر دموکراسی ایالات متحده ایجاد کرد.

در حالی که مقامات متعددی از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور، در روتوندای کنگره برای یادبود باب دول، سیاستمدار جمهوری‌خواه حضور داشتند، کارمند مجلس نمایندگان از طریق نیروهای امنیتی در بلوک اداری لانگ‌ورث در آن سوی جاده تحت فشار قرار گرفت.

این مرد که جفری آلزبروکز نام داشت، چهار دقیقه پس از اینکه افسران متوجه اسلحه شدند – ردیابی و بازداشت شد – تاخیری تقریباً معادل مدت معمول تیراندازی های دسته جمعی در ایالات متحده.

پلیس کاپیتول ایالات متحده بیانیه ای صادر کرد و تایید کرد که افسران “تصویر یک تفنگ دستی را در یک کیسه بر روی صفحه نمایش اشعه ایکس مشاهده کردند” پس از عبور کارکنان از میان نیروهای امنیتی.

اما این نیرو دقیقاً نشان نداد که او چه مدت قبل از مشاهده شکاف در ساختمان بوده است و به درخواست تأیید گزارش های رسانه ها مبنی بر پر شدن اسلحه پاسخی نداد.

در بیانیه آمده است: “الزبروکز به افسران ما گفت فراموش کرده اسلحه در کیف بوده است. ما او را به حمل یک تپانچه بدون گواهینامه متهم می کنیم.”

این پرونده همچنان در دست بررسی است و اداره در حال بررسی اتفاقاتی است که قبل، در طول و بعد از آن چهار دقیقه رخ داده است.»

تعطیلی

آژانس درست قبل از ساعت 8:00 صبح هشداری را به کارکنان لانگ‌ورث از یک تهدید امنیتی ارسال کرد و به آنها گفت که خود را در نزدیک‌ترین دفتر قفل کنند و از همه درها و پنجره‌ها دوری کنند یا “اگر در یک مکان عمومی هستند به دنبال پوشش باشند.”

در طول قرنطینه از ورود یا خروج کارکنان به ساختمان جلوگیری شد که پس از چند دقیقه برداشته شد.

این دستگیری در حالی صورت گرفت که بایدن برای ادای احترام به سناتور سابق جمهوری خواه و نامزد ریاست جمهوری، دول، که در ایالت در ساختمان کنگره خوابیده است، آماده شد.

پلیس از زمانی که یکی از افسرانش کشته شد و تعداد زیادی زخمی شدند، پس از حمله هزاران نفر از هواداران رئیس جمهور شکست خورده دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در 6 ژانویه در تلاش برای براندازی پیروزی بایدن در انتخابات، در حالت آماده باش قرار گرفته است.

در 2 آوریل زمانی که مردی با خودرویی به پلیس در سنگر بیرون از مجتمع برخورد کرد و یک افسر را زخمی کرد، امنیت دوباره مورد آزمایش قرار گرفت.

و دفاتر دولتی زمانی تخلیه شدند که یک راننده وانت خود را در خارج از کتابخانه کنگره، روبروی جاده کنگره، در ماه اوت متوقف کرد و گفت مواد منفجره دارد.

یک ماه بعد پلیس کاپیتول مردی را دستگیر کرد که چندین چاقو از جمله قمه در کامیون خود در نزدیکی مقر کمیته ملی دموکرات در همان منطقه داشت.

آلزبروکز به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)