کاخ سفید: آمریکا پس از تهدید کشتی‌های ایران، نیروهای کمکی به خلیج فارس می‌فرستد

کاخ سفید: آمریکا پس از تهدید کشتی‌های ایران، نیروهای کمکی به خلیج فارس می‌فرستد

ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که در حال ارسال نیروهای کمکی به خلیج فارس است. (نمایندگی)

واشنگتن:

ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که پس از آنچه که آزار و اذیت فزاینده کشتی‌های ایران در آب‌های نفت‌خیز خوانده می‌شود، نیروهای کمکی به خلیج فارس می‌فرستد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی به خبرنگاران گفت: «وزارت دفاع مجموعه‌ای از اقدامات را برای تقویت موضع دفاعی ما در خلیج فارس انجام خواهد داد و گفت که «جزئیاتی در مورد این تقویت‌ها در روزهای آینده ارائه خواهد شد».

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که با متحدان و شرکای منطقه‌ای خود برای افزایش چرخش کشتی‌ها و هواپیماها کار می‌کند که در تنگه هرمز، نقطه گلوگاه حیاتی در خلیج فارس گشت‌زنی می‌کنند.

آقای کربی گفت که ایران که روابط پرتنشی با ایالات متحده دارد – اگرچه اخیراً روابط خود را با همسایگان عرب ترمیم کرده است – در 15 سال گذشته با 15 کشتی تجاری با پرچم بین المللی “آزار، حمله یا مداخله” کرده است.

جان کربی گفت: «ما شاهد تهدیدهای مکرر ایران، توقیف تسلیحات و حملات علیه کشتی‌رانی تجاری بوده‌ایم که از حقوق و آزادی‌های ناوبری خود در آب‌های بین‌المللی و آبراه‌های استراتژیک منطقه استفاده می‌کنند.»

وی گفت: «ایالات متحده اجازه نخواهد داد که قدرت‌های خارجی یا منطقه‌ای آزادی دریانوردی از طریق آبراه‌های خاورمیانه از جمله تنگه هرمز را به خطر بیندازند.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)