چین شرکت کمدی را به دلیل شوخی با ارتش در طول نمایش 2 میلیون دلار جریمه می کند

چین شرکت کمدی را به دلیل شوخی با ارتش در طول نمایش 2 میلیون دلار جریمه می کند

فضای مخالفت در چین در دهه گذشته به شدت کاهش یافته است.

پکن:

مقامات چینی روز چهارشنبه یک شرکت کمدی را میلیون‌ها یوان جریمه کردند و پس از آن که یکی از اعضای آن در یک اقدام ایستاده در مورد ارتش آزادی‌بخش خلق شوخی کرد، تهدید کردند که اقدامات قانونی بیشتری انجام می‌دهند.

بر اساس صوتی منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo، لی هائوشی، که با نام هاوس اجرا می کند، در جریان یک نمایش در پکن در روز شنبه به شعار PLA اشاره کرد.

لی در حال صحبت از سگ‌های خانگی‌اش بود که یک سنجاب را تعقیب می‌کردند و به شعار «سبک خوب کار، توانایی پیروزی در جنگ‌ها» اشاره کرد.

اداره فرهنگ و گردشگری شهرداری پکن روز چهارشنبه گفت که آژانس لی را پس از گزارش یکی از مردم مورد بررسی قرار داده و دریافته است که این شوخی قانون را نقض کرده و “تأثیر اجتماعی بدی داشته است”.

Xiaoguo Culture Media 14.7 میلیون یوان (2.13 میلیون دلار آمریکا) جریمه شد و تمام اجراهای آینده آن در پکن و شانگهای به طور نامحدود به حالت تعلیق درآمد.

فضای مخالفت در چین طی دهه گذشته تحت رهبری شی جین پینگ، به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

مقامات سانسور آنلاین را تشدید کرده اند و رسانه های مستقل و بیان هنری را سرکوب کرده اند.

شی یک ناسیونالیسم عضلانی و تندرو را ترویج داده است و تقویت توانمندی های نیروهای مسلح را یک اولویت سیاسی و اقتصادی قرار داده است و قدرت آنها را در کمپین های تبلیغاتی داخلی تجلیل می کند.

– “استعاره نامناسب” –

لی و شیائوگو پیش از اعلام روز چهارشنبه بابت این اجرا عذرخواهی کرده بودند و این شوخی را “استعاره ای نامناسب” توصیف کردند.

در بیانیه شیائوگوئو که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است: «پس از اجرای آن روز، ما بلافاصله از هاوس انتقاد جدی کردیم، از او خواستیم درباره خودش فکر کند و تمام کارهای بعدی بازیگری او را برای مدت نامحدود متوقف کردیم.

با این حال، اداره فرهنگ و گردشگری شهرداری گفت که این شوخی مقرراتی را نقض کرده است که اجراها نباید “به احساسات ملی آسیب بزنند” یا “به افتخار و منافع ملی آسیب وارد کنند”.

این نمایش می‌گوید با نقض این قانون باید متوقف می‌شد و مجازات را تشدید می‌کرد.

این دفتر گفت: «ارتش مردمی نگهبان قوی امنیت ملی و صلح مردم است.

ما هرگز به هیچ شرکت یا فردی اجازه نخواهیم داد که چهره باشکوه ارتش خلق را در صحنه پایتخت تحقیر کند و احساسات عمیق مردم را نسبت به ارتش خود جریحه دار کند.»

هشتگ مربوط به این موضوع با بیش از 700 میلیون بازدید، بیشترین جستجو را در روز چهارشنبه در Weibo داشت.

بسیاری از نظرات از مجازات پشتیبانی می‌کنند، اگرچه Weibo به شدت سانسور شده است و محتوای مشکل‌ساز معمولاً به سرعت حذف می‌شود.

ما نمی توانستیم استندآپ کمدین و ستاره داشته باشیم، اما نمی توانستیم ارتش خود مردم را نداشته باشیم! یک نظر گفته شد

دیگری گفت: تأثیر منفی شیائوگو بر جامعه به عنوان یک نهاد فرهنگی و تأثیر منفی آن بر جوانان بسیار بیشتر از جریمه ای است که دریافت می کند.

دیگران فکر کردند هدف قرار دادن آژانس غیرمنصفانه است.

یکی می گوید: “عادلانه است که افرادی را که مرتکب اشتباه شده اند مجازات کنیم، نیازی به خراب کردن کل صنعت نیست، افراد این صنعت نیز کارگران عادی هستند، آنها باید زندگی کنند.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)