چین رویداد G20 را در کشمیر تحریم خواهد کرد – RT World News

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت که چین از رویداد آتی گروه 20 در بخش تحت کنترل هند در کشمیر مورد مناقشه صرف نظر خواهد کرد.

چین قاطعانه با برگزاری هر شکلی از نشست های گروه 20 در منطقه مورد مناقشه مخالف است. ما در چنین جلساتی شرکت نخواهیم کرد.» وانگ هنگام پاسخ به سوال یک خبرنگار در کنفرانس مطبوعاتی معمول خود گفت.

جلسه کارگروه گردشگری گروه 20 در 22 تا 24 می در سرینگار به عنوان بخشی از مجموعه رویدادهای مرتبط با اجلاس سران گروه 20 در دهلی نو در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.

به گفته رسانه های هندی، انتظار می رود حدود 60 نماینده در نشست سرینگر شرکت کنند.

NDTV گزارش داد که عربستان سعودی و ترکیه نیز تصمیم گرفته اند از رویداد کشمیر صرف نظر کنند.

در سال 2019، هند ایالت جامو و کشمیر با اکثریت مسلمان را به دو واحد جداگانه سازماندهی کرد که اعتراض شدید پاکستان را برانگیخت که این منطقه را به‌طور غیرقانونی توسط هند اشغال کرده است.

بیشتر بخوانید:
دیپلمات های هندی نسبت به چین خوش بین هستند، اما مشکلاتی را با پاکستان پیش بینی می کنند

پکن و دهلی نو در هیمالیا اختلاف ارضی دارند، جایی که سربازان هر دو طرف از سال 2020 در امتداد مرز دوفاکتو چندین درگیری خونین داشتند. در ماه فوریه، مقامات هندی و چینی برای اولین بار در بیش از سه سال گذشته شخصاً ملاقات کردند. در تلاش برای کاهش تنش ها

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در جریان سفر خود برای نشست گروه هفت در ژاپن در روز جمعه گفت که روابط با پکن باید بر اساس احترام متقابل باشد. صلح و آرامش در مناطق مرزی برای روابط عادی دوجانبه با چین ضروری است. مودی به Nikkei Asia گفت. وی در عین حال تاکید کرد که هند آماده دفاع است “حاکمیت و کرامت آن.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: