چین دیپلمات برتر کانادا را در حرکت «تیت به تات» اخراج کرد

چین دیپلمات برتر کانادا را در حرکت «تیت به تات» اخراج کرد

این اقدام چین پس از آن صورت گرفت که اتاوا اعلام کرد یک دیپلمات چینی را به خانه می فرستد

شانگهای:

پس از اینکه اتاوا اعلام کرد در حال فرستادن یک دیپلمات چینی متهم به تلاش برای ارعاب یک قانونگذار کانادایی منتقد پکن است، چین امروز اعلام کرد که کنسول کانادا در شانگهای را در اقدامی متقابلاً اخراج می کند.

وزارت خارجه پکن در بیانیه‌ای انگلیسی که در فضای مجازی منتشر شد، جنیفر لین لالوند را “شخص غیر گرتا” نامید و افزود: “چین حق واکنش بیشتر را برای خود محفوظ می‌دارد”.

به لالوند گفته شد که تا 13 می چین را ترک کند.

در این بیانیه آمده است: «چین به شدت این امر را محکوم کرده و قاطعانه با آن مخالف است و تظاهرات جدی و اعتراض شدیدی را به کانادا ارائه کرده است».

چین تصمیم می گیرد به عنوان یک اقدام متقابل متقابل در واکنش به اقدام ناجوانمردانه کانادا، جنیفر لین لالوند، کنسول سرکنسولگری کانادا در شانگهای را غیر ارادت اعلام کند.

این اقدام پکن پس از آن صورت گرفت که ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا گفت، ژائو وی، دیپلمات چینی مقیم تورنتو باید کشور را ترک کند.

او گفت که کانادا “هر شکلی از دخالت خارجی در امور داخلی ما را تحمل نخواهد کرد”.

او گفت: «ما بر عزم خود مبنی بر اینکه دفاع از دموکراسی ما از اهمیت بالایی برخوردار است باقی می‌مانیم» و افزود که به دیپلمات‌های خارجی در کانادا «اخطار داده شده است که اگر دست به چنین رفتاری بزنند، به کشورشان فرستاده خواهند شد».

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)