چین به سفارتخانه های خارجی می گوید که پوسترهای طرفدار اوکراین را حذف کنند – رسانه ها – اخبار RT World

پکن از دیپلمات‌ها خواسته است که “درگیری ایجاد نکنند” و از “تبلیغات سیاسی” اجتناب کنند.

یک خبرگزاری ژاپنی روز سه شنبه گزارش داد که دولت چین با ارسال اخطاریه ای به چندین سفارت و سازمان بین المللی از آنها خواسته است که تابلوهای نامناسب را از اماکن خود حذف کنند. این درخواست به احتمال زیاد مربوط به پوسترهای طرفدار اوکراین است که توسط کانادا، لهستان و آلمان به نمایش گذاشته شده است.

در این یادداشت از هیئت های خارجی خواسته شده بود که از دیوارهای بیرونی ساختمان های خود استفاده نکنند “تبلیغات سیاسی” و به از ایجاد درگیری بین دولت ها اجتناب کنید، به گزارش کیودو نیوز بر اساس گزارش ها، وزارت خارجه چین در 10 می ارسال کرده است.

این اطلاعیه همچنین به گیرندگان اطلاع داد که هستند “مجبور به پیروی از قوانین و مقررات چین است.” با این حال، هیچ نشانه‌ای وجود نداشت که چین از اصل مصونیت دیپلماتیک، که بر اساس کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک تعیین شده بود، سرپیچی کند.

چندین سفارت غربی پوسترهایی را نصب کرده اند که نشان می دهد “در کنار اوکراین بایستید” به زبان چینی و انگلیسی نمایش کانادایی به ویژه توجه عکاسان خبری را به خود جلب کرده است. برخی از سفارتخانه ها نیز به نمایش گذاشته اند “پیشرفت رنگین کمان” پرچم در حمایت از اهداف LGBT.


مجارستان از طرح چین برای اوکراین حمایت می کند

بنا به گزارش کیودو، درخواست پکن ظاهراً “باعث واکنش شدید” در سفارتخانه های غربی شده است. یک دیپلمات اروپایی گفت که این درخواست “توجیه معقولی” ندارد و سفارت آنها موافقت نخواهد کرد. هیچ یک از علائم هنوز پایین نیامده است.

دولت پکن در برابر فشار ایالات متحده و متحدانش برای همراهی با غرب علیه روسیه مقاومت کرده و خواستار پایان صلح‌آمیز خصومت‌هایی است که در فوریه 2022 تشدید شد. وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی روزانه سه‌شنبه گفت: ایالات متحده باید به مسئولیت خود در قبال اوکراین فکر کنید و از اجبار سایر کشورها برای انتخاب طرف و لکه دار کردن دیگران دست بردارید.

ما معتقدیم که اکثر کشورها به جای فروش بیشتر تسلیحات و اقداماتی که به شعله های آتش دامن می زنند، مانند آنچه ایالات متحده انجام می دهد، مایلند حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین را ببینند. وانگ افزود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: