چین با روسیه در مورد بحران اوکراین همکاری می کند – FM – RT World News

دیپلمات ارشد این کشور گفت که پکن متعهد به انجام “مشارکت های ملموس” برای کمک به پایان دادن به درگیری است.

چین گانگ، وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه پس از دیدار با همتای روس خود، سرگئی لاوروف، گفت که چین با روسیه برای برقراری صلح بین مسکو و کیف همکاری خواهد کرد. این دیپلمات ها در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای (SCO) در گوا، هند، درباره این موضوع بحث کردند.

چین به ترویج مذاکرات صلح ادامه خواهد داد و مایل به حفظ ارتباطات و هماهنگی با روسیه به منظور مشارکت ملموس در حل و فصل سیاسی بحران است. به گفته وزارت خارجه چین، شین گفت.

وزارت خارجه روسیه بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که دیپلمات‌ها در میان دیگر درباره اوکراین گفتگو کردند “مسائل مبرم.” این بیانیه افزود که لاوروف و کین این را محکوم می کنند شیوه‌های نوین استعماری که تأثیر مخربی بر توسعه اکثریت کشورهای جهان و در همه عرصه‌های روابط بین‌الملل دارد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در ماه مارس با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در مسکو دیدار کرد. ماه گذشته، شی جینپینگ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای اولین بار از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در کشور همسایه در فوریه 2022، تلفنی گفت‌وگو کرد. پس از آن، پکن لی هوی، فرستاده ویژه چین در امور اوراسیا و سفیر سابق چین در روسیه را مأمور کرد. ، با کمک به صلح کارگزار.


مشاور ارشد زلنسکی چین را تهدید می کند

برخلاف بسیاری از کشورهای غربی، چین از محکوم کردن اقدامات روسیه در اوکراین خودداری کرده است. پکن همچنین از موضع مسکو مبنی بر اینکه گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه نقش مهمی در تحریک درگیری داشته است، حمایت کرده است.

در ماه فوریه، چین از نقشه راه 12 ماده ای برای صلح پرده برداری کرد و از مسکو و کی یف خواست تا مذاکرات مستقیم را از سر بگیرند. پوتین در ماه مارس گفت که بسیاری از نکات این طرح چینی است “هم آهنگ” با موضع روسیه و می تواند مبنایی برای حل و فصل آینده باشد. میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد زلنسکی، از این طرح انتقاد کرد و استدلال کرد که این طرح به شدت به نفع مسکو است.

مذاکرات صلح معنادار بین روسیه و اوکراین در بهار 2022 شکست خورد. زلنسکی از آن زمان مذاکره با پوتین را رد کرده است. مسکو اعلام کرده است که شرایط ارائه شده توسط کی یف غیرقابل قبول است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: