چند ساعت پس از وثیقه گرفتن عمران خان، اینترنت در پاکستان بازیابی شد

چند ساعت پس از وثیقه گرفتن عمران خان، اینترنت در پاکستان بازیابی شد

در پی اعتراضات خشونت آمیز حامیان عمران خان در 9 می، اینترنت در سراسر پاکستان مسدود شد.

اسلام آباد:

به گزارش داون، پس از یک تعلیق سه روزه، اداره مخابرات پاکستان (PTA) روز جمعه تأیید کرد که بازیابی خدمات اینترنتی در سراسر کشور را آغاز کرده است.

PTA در بیانیه خود اعلام کرد که دسترسی به پلتفرم های رسانه های اجتماعی فیس بوک، توییتر و یوتیوب نیز در این کشور بازیابی شده است.

رگولاتور مخابرات خدمات پهن باند تلفن همراه را در سراسر کشور در 9 مه به دستور وزارت کشور تعلیق کرد.

حامیان خشمگین تحریک انصاف با حمله به ساختمان های نظامی و دولتی در لاهور، راولپندی و پیشاور به خشونت متوسل شدند.

این گام توسط مقامات برای کنترل گسترش هرج و مرج برداشته شد، در حالی که از آن زمان دسترسی به سایت های رسانه های اجتماعی بزرگ از جمله فیس بوک، توییتر و یوتیوب نیز مسدود شد.

به گزارش داون، در نتیجه تعلیق سرویس داده، کسب‌وکارها متحمل زیان‌های قابل توجهی شدند که با رکود 50 درصدی در تراکنش‌های نقطه‌فروشی که از طریق سیستم‌های پرداخت دیجیتال اصلی کشور یک روز پس از دستگیری عمران انجام می‌شد، منعکس شد.

و علیرغم درخواست ها برای بازگرداندن سرویس داده از داخل و خارج از کشور، رعنا ثنا الله وزیر داخله اوایل امروز گفت که تا زمانی که افراد درگیر خشونت و آسیب رساندن به اموال در اعتراضات اخیر دستگیر نشوند، این سرویس به حالت تعلیق باقی خواهد ماند.

یک سخنگوی PTA امروز به ژئو نیوز تأیید کرد که خدمات اینترنتی پس از دریافت دستورالعمل های مربوط به این منظور از وزارت کشور در حال بازیابی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعلیق اینترنت منجر به ضرر تقریبی 820 میلیون روپیه درآمد برای اپراتورهای مخابراتی شده است، زیرا اقتصاد در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد.

پیش از این، بیش از 100 نفر از اعضای جامعه تجاری و جامعه مدنی بیانیه مشترکی منتشر کردند و گفتند: «ما … عمیقاً از استفاده اخیر گزارش شده و مداوم از خاموشی جزئی و کامل اینترنت، و همچنین محتوای هدفمند و هدفمند ناراحت هستیم و آن را محکوم می کنیم. مسدود کردن برنامه، به دنبال اعتراضات سراسری.”

به گفته داون، افراد آسیب‌دیده شامل صدها و هزاران فریلنسر و خالق دیجیتال نیز می‌شوند.

ما قاطعانه از دولت پاکستان می‌خواهیم که فوراً محدودیت‌هایی را که به منظور ایجاد اختلال یا جلوگیری از دسترسی و انتشار اطلاعات آنلاین و برقراری ارتباط امن و ایمن توسط شهروندان است، لغو کند. آنها خودسرانه برداشته شوند.»

اوایل امروز، عفو بین‌الملل از مقامات پاکستان خواست تا محدودیت‌های سرویس‌های اینترنتی را لغو کنند.

ریمل محدین، فعال جنوب آسیا در عفو بین‌الملل، گفت: «نیاز فوری برای کاهش تنش در پاکستان وجود دارد، زیرا این وضعیت نقض شدید حقوق مردم را تهدید می‌کند و خطر تلفات بیشتری را در پی دارد.»

تصمیم برای بازگرداندن اینترنت یک روز پس از آن گرفته شد که دادگاه عالی بازداشت خان را از محل دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) “غیرقانونی” اعلام کرد و به مقامات دستور داد تا “فورا” او را آزاد کنند.

دادگاه عالی همچنین از رئیس PTI خواست تا برای وثیقه به IHC مراجعه کند. متعاقباً، خان امروز در مقابل دادگاه عالی حاضر شد و دادگاه به او دو هفته وثیقه حمایتی در پرونده القادر تراست – که در آن رئیس حزب تحریک انصاف بازداشت شد – اعطا کرد و مقامات را از دستگیری او در هر پرونده دیگری تا ماه می منع کرد. 15.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)