پکن برچسب “بزرگترین تهدید” را محکوم کرد – RT World News

وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که اعضای گروه 7 از چین در حالی که دولت های خارجی را سرنگون می کنند و اقدامات قهری انجام می دهند انتقاد می کنند.

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه گفت که کشورهای گروه 7 نمی توانند جهان را فریب دهند تا باور کند پکن ثبات جهانی را تضعیف می کند.

هوآ در یک سری پست در توییتر چنین موضعی را محکوم کرد و نوشت: برخی از اعضای گروه 7 چین را “بزرگترین تهدید برای امنیت و رفاه جهانی” نامیدند. به طور جدی؟”

او ظاهراً به اظهارات ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا اشاره می کرد که در جریان اجلاس سران گروه در هیروشیما، ژاپن، گفت: چین بزرگترین چالش برای امنیت و رفاه جهانی در زمان ما است. همانطور که او خواستار کاهش وابستگی به زنجیره تامین چین شد.

وی افزود که بریتانیا و جی 7 در حال انجام اقداماتی برای جلوگیری از استفاده پکن هستند «اجبار اقتصادی برای مداخله در امور حاکمیتی دیگران».

اگر چین یک تهدید است، پس برخی از اعضای G7 که به جنگ با دولت‌های مستقل، سرنگونی دولت‌های خارجی مشروع، خروج از معاهدات چندجانبه و وادار کردن سایر کشورها به قطع زنجیره تامین می‌پردازند، کدام‌اند؟ هوآ پرسید.


پیش بینی بایدن «آب شدن» چین

این سخنگو در ادامه بر جایگاه چین تاکید کرد موتور شماره یک اقتصاد جهانی، و اینکه پکن بیش از مجموع همه اعضای G7 به رشد جهانی کمک می کند در حالی که دومین کمک کننده بزرگ به بودجه حفظ صلح سازمان ملل است.

“دنیای واقعی شستشوی مغزی و فریب خوردن نخواهد شد.” او گفت.

به نظر می رسد توبیخ سوناک از چین بسیار سخت تر از بیانیه مشترک G7 است که چالش های ایجاد شده توسط پکن را تشریح می کند. اعضای این گروه، به ویژه، اصرار داشتند که هستند برای ایجاد روابط سازنده و باثبات با چین آماده شده است. اضافه کردن که “ما در حال جدا شدن یا چرخش به داخل نیستیم” وقتی صحبت از روابط اقتصادی با غول آسیایی می شود.

با این حال، G7 بر نیاز به آنچه که خود نامیده است تأکید کرد “ریسک زدایی و تنوع بخشیدن” و کاهش می دهد “وابستگی بیش از حد در زنجیره تامین حیاتی ما.” این گروه همچنین پکن را به خاطر آن سرزنش کرد سیاست‌ها و شیوه‌های غیربازاری که اقتصاد جهانی را مخدوش می‌کند، متعهد به ایجاد مقاومت در برابر آنچه که اجبار اقتصادی نامیده می شود.

با این حال، وزارت خارجه چین این را قانع نکرد «تحریم‌های گسترده یکجانبه و اقدامات «شکاف»… آمریکا را به زورگوی واقعی تبدیل می‌کند». در حالی که از G7 می خواهد که متعلق به واشنگتن نشود “همدستان” در این رابطه.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: