پول ایالات متحده برای اوکراین در حال اتمام است – Politico – اخبار RT World

واشنگتن تنها 6 میلیارد دلار برای نیازهای کی یف باقی مانده است اما بنا بر گزارش ها در حال بررسی بسته کمکی جدید است

پولیتیکو روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کمک های آمریکا به اوکراین ممکن است تا اواسط تابستان به پایان برسد. این در حالی است که واشنگتن بیشتر بسته کمکی 48 میلیارد دلاری را که کنگره در ماه دسامبر تصویب کرده بود، خرج کرده است.

به گفته این روزنامه، ایالات متحده تنها 6 میلیارد دلار برای صرف تسلیحات و تدارکات برای کیف باقی مانده است، به این معنی که کمک های آمریکا به نیروهای اوکراینی ممکن است به زودی متوقف شود.

گزارش ها حاکی از آن است که اعضای کنگره از اینکه کاخ سفید به زودی قادر به ارائه سریع کمک های نظامی به اوکراین نخواهد بود، نگران هستند، به خصوص که کی یف در حال برنامه ریزی یک حمله متقابل بسیار مورد ادعا علیه روسیه است.

بسیار مهم است که دولت به اوکراین آنچه را که برای دفاع و بازپس گیری اراضی مستقل خود به آن نیاز دارد، ارائه دهد. سناتور سوزان کالینز هفته گذشته به رهبران پنتاگون گفت.

به گفته یکی از مقامات ارشد دولت، که مشخص نیست نیازهای کی یف در طول یا پس از حمله متقابل چه خواهد بود، گزارش می دهد که کاخ سفید اکنون در حال بحث در مورد بسته کمکی کاملاً جدیدی است که برای حفظ جریان تدارکات به اوکراین طراحی شده است. این منبع افزود که دولت رئیس جمهور جو بایدن است “کاملا متعهد” برای حمایت از دولت در کیف “برای مدت طولانی.”

پنتاگون هفته گذشته آخرین بسته کمکی خود را به کیف به ارزش 1.2 میلیارد دلار اعلام کرد که در نظر گرفته شده برای صنایع نظامی برای تولید توپخانه و مهمات دفاع هوایی استفاده شود. مقامات نظامی ایالات متحده گفتند که این مهمات برای مقابله با اوکراین است “فوری ترین نیازها” و ارائه دهد “قابلیت های کوتاه مدت حیاتی.”


پنتاگون بسته کمکی 1.2 میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد

با این حال، انتظار می‌رود که بحث‌ها درباره بسته کمکی جدید به اوکراین در ماه‌های آینده بحث‌های شدیدی را در کنگره به راه بیاندازد و با مقاومت جمهوری‌خواهانی روبرو شود که خواستار کاهش هزینه‌های دولت در اوکراین با استناد به مسائل داخلی در حال وقوع هستند.

دولت بایدن در حال حاضر با مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواه بر سر افزایش سقف بدهی آمریکا درگیر شده است. واشنگتن در حال حاضر دارای بدهی ملی است که بیش از 31 تریلیون دلار تخمین زده می شود و در معرض خطر نکول قرار دارد.

در همین حال، مسکو بارها از ایالات متحده و متحدان غربی آن به دلیل ادامه ارسال سلاح به اوکراین انتقاد کرده است. بر اساس برآوردهای روسیه، غرب تا پایان سال 2022 حدود 100 میلیارد دلار تسلیحات، مهمات و تدارکات به ارتش اوکراین ارسال کرده بود.