پلیس پنجاب پاکستان امروز خانه عمران خان لاهور را جستجو می کند: گزارش

پلیس پنجاب پاکستان امروز خانه عمران خان لاهور را جستجو می کند: گزارش

دولت پنجاب پاکستان مدعی شد که حدود 30 تا 40 تروریست در خانه عمران خان لاهور پنهان شده اند.

لاهور:

یک مقام ارشد دولت پنجاب روز پنجشنبه گفت که پلیس پنجاب هیئتی را برای بازرسی خانه عمران خان در لاهور روز جمعه به منظور دستگیری «تروریست‌هایی» که گفته می‌شود در محل اقامت وی ​​پس از کسب اجازه از نخست‌وزیر سابق بازداشت شده‌اند، اعزام خواهد کرد.

این هیئت توسط کمیسر لاهور رهبری خواهد شد. امیر میر، سرپرست وزیر اطلاعات پنجاب، گفت که این تیم با عمران زمان تعیین می کند و سپس خانه او را در حضور دوربین ها بازرسی می کند.

وزیر در مصاحبه با ژئو نیوز همچنین اظهار داشت که نیروهای پلیس متشکل از نزدیک به 400 پلیس نیز هیئت را برای “دستگیری تروریست هایی که در آنجا پنهان شده اند” همراهی می کنند.

دولت موقت پنجاب گفته است که این اقدام در حالی انجام می شود که رئیس تحریک انصاف پاکستان به ضرب الاجل تحویل تروریست ها عمل نکرده است.

میر به نقل از جیو نیوز گفت: ما (دولت موقت) تصمیم گرفته ایم که به جای برخورد رو در رو، هیئتی را زیر نظر کمیسر لاهور به خان سحاب بفرستیم.

وزیر مهلتی 24 ساعته به رئیس حزب تحریک انصاف برای تحویل “30-40 تروریست” حاضر در محل اقامت وی ​​در پارک زمان داده بود که ساعت 14 بعد از ظهر پنجشنبه به پایان رسید.

میر گفت که محسن نقوی، سرپرست وزیر پنجاب، جلسه ای را برگزار کرد که در آن تصمیم گرفته شد که هیئت از تیم خان قرار ملاقات بگیرد و فردا بعد از نماز جمعه با وی دیدار کند.

او گفت: “آنها از او (خان) خواهند خواست تا به آنها اجازه انجام عملیات جستجو را بدهد. یک گروه پلیس – متشکل از 400 پرسنل – هیئت را همراهی می کند زیرا گزارشی از حضور تروریست ها وجود دارد.”

خان همچنین از مجریان قانون خواسته بود تا در محل سکونت او عملیاتی را انجام دهند، اما خاطرنشان کرد که آنها باید حکم بازرسی معتبر را با خود داشته باشند.

وزیر امور خارجه افزود: «اگر به هیئت اجازه جستجو را ندهد، راهبرد خود را تعیین خواهیم کرد، اما فعلاً می‌خواهیم کارها به شکل مثبت انجام شود».

روز چهارشنبه، میر ادعا کرد که حدود 30 تا 40 تروریست در داخل اقامتگاه پارک زمان خان مخفی شده اند و به رئیس اولتیماتوم 24 ساعته داد تا آنها را تحویل دهد، در غیر این صورت با برخورد شدید مواجه خواهند شد.

در همین حال، میر گفت که مقامات هشت تروریست را که از پارک زمان در حال فرار بودند، دستگیر کردند.

ما هشت تروریست را که در پارک زمان بودند دستگیر کرده‌ایم. در حال تحقیق از آنها هستیم و از آنها در مورد جزئیات، از جمله اینکه چه کسی ممکن است در خانه پنهان شده باشد، می‌پرسیم.» او گفت که اولتیماتوم 24 ساعته به مقامات کمک کرد تا این افراد را هنگام ترک پارک زمان دستگیر کنند.

دلیل استفاده از اصطلاح تروریست برای آنها این است که آنها در خانه فرماندهی سپاه لاهور شرکت داشتند. ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه برخی از افراد دخیل در این حملات در خانه های مجاور خانه خان مخفی شده اند. در نهم ماه مه، پس از دستگیری خان، اعتراضات خشونت آمیزی آغاز شد. کارگران حزب او دوازده تاسیسات نظامی، از جمله خانه جناح (خانه فرماندهی سپاه لاهور)، پایگاه هوایی میانوالی و ساختمان آی اس آی در فیصل آباد را تخریب کردند. مقر ارتش (GHQ) در راولپندی نیز برای اولین بار مورد حمله اوباش قرار گرفت.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)