پليس انگليس قصد دارد از تشخيص چهره براي جمعيت هنگام تاجگذاري استفاده كند، با انتقاد مواجه مي شود

پليس انگليس قصد دارد از تشخيص چهره براي جمعيت هنگام تاجگذاري استفاده كند، با انتقاد مواجه مي شود

به کارگیری این فناوری انتقاد فعالان حقوق بشر را برانگیخته است.

مراسم تاجگذاری تاریخی پادشاه بریتانیا چارلز سوم و ملکه کنسورت کامیلا در ابی وست مینستر در روز شنبه 6 می 2023 برگزار می شود. امنیت این رویداد مهم به طور مداوم تحت نظارت است. این راهپیمایی و مراسم با حضور سران کشورها و مقامات دولتی برگزار می شود و هزاران افسر پلیس از آن محافظت می کنند.

مطابق با قطار زیر زمینیپلیس متروپولیتن در حال بررسی استفاده از تشخیص چهره در جمعیت در هنگام تاج گذاری علاوه بر تعدادی دیگر از اقدامات امنیتی است. استفاده از فهرست نظارتی از افرادی که پلیس تصور می کند تهدیدی برای امنیت عمومی هستند. این نیرو گفت که این می تواند شامل مجرمان یا مجرمان تحت تعقیب تحت شرایط مجوز سخت باشد.

اما فعالان حقوق بشر به استفاده از این فناوری ضربه زده اند.

“تشخیص چهره یک ابزار دیستوپیایی است که حقوق ما را نقض می کند و آزادی ما را تهدید می کند. همه ما حق داریم بدون نظارت و نظارت به زندگی خود ادامه دهیم – اما این آخر هفته، هرکسی که در مجاورت تاجگذاری پادشاه باشد در معرض خطر ابتلا به زندگی خود است. امانوئل اندروز، مدیر سیاست‌گذاری و کمپین‌ها در لیبرتی، گفت: چهره‌ای که توسط این فناوری ظالمانه اسکن شده است.

«در سال 2020، ما برنده یک پرونده اساسی در مورد تشخیص چهره شدیم – با حکم قاضی که این ابزار حقوق حریم خصوصی، قوانین حفاظت از داده ها و قوانین برابری ما را نقض می کند. این استفاده از تشخیص چهره تاثیر زیادی بر تمام حقوق ما برای اعتراض خواهد داشت.”

او ادامه داد: «ما قبلاً شاهد سرکوب گسترده اعتراضات قبل از تاجگذاری بوده‌ایم، با اقدامات جدیدی که در این هفته اعمال شد تا راه‌هایی را که از طریق آن مردم می‌توانند صدای خود را به گوش مردم برسانند، محدود کند.

این فعال با درخواست ممنوعیت این فناوری گفت: “اکنون این احتمال وجود دارد که از تشخیص چهره برای نظارت بر هر کسی که می خواهد از حق اعتراض خود استفاده کند استفاده شود – یک پیشرفت بسیار نگران کننده. تشخیص چهره تهدیدی برای آزادی ما است. ممنوع شود.”