پاکستان در میان بدترین عملکردهای جهان در دسترسی به اینترنت: گزارش

پاکستان در میان بدترین عملکردهای جهان در دسترسی به اینترنت: گزارش

گزارش Bytes for All گفت که آنها وضعیت ضعیف پاکستان را از نظر دسترسی زنان برجسته می کنند.

اسلام آباد:

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، پاکستان در سال 2022 در بین بدترین عملکردهای جهان از نظر دسترسی به اینترنت و حکومت دیجیتال باقی ماند.

این گزارش با عنوان “چشم انداز اینترنت پاکستان 2022” توسط Bytes For All – یک سازمان حقوق بشر و مدافع – منتشر شد که به طور مفصل به بررسی رابطه بین حقوق بشر و فناوری های اطلاعات و ارتباطات در پاکستان در سال گذشته می پردازد.

بر اساس این گزارش، پاکستان از نظر دسترسی به اینترنت و حکومت کلی، دستاوردهایی داشته است، اما در شرایط جهان، این کشور در بین بدترین عملکردها، حتی در قاره آسیا باقی مانده است.

این نشان می‌دهد که با وجود افزایش نفوذ اینترنت، تقریباً 15 درصد از جمعیت هنوز به اینترنت و خدمات تلفن همراه یا مخابرات دسترسی ندارند.

به این فقدان فراگیری و سواد دیجیتالی، یکی از بزرگترین شکاف های جنسیتی جهانی در دسترسی و مبارزه برای آنلاین ماندن به دلیل کاهش بار و خاموشی های ناشی از بحران انرژی و سیل های فاجعه بار اضافه کنید، و تصویری ناگوار نمایان می شود. ” آن گفت.

این بیانیه خاطرنشان کرد که پاکستان در بین 22 کشور آسیایی در مجموع در رتبه آخر و در سطح جهانی در رتبه 79 از نظر شاخص های کلیدی در دسترس بودن، مقرون به صرفه بودن، مرتبط بودن و آمادگی قرار دارد.

علاوه بر این، “شکاف جنسی گسترده در دسترسی به اینترنت و دسترسی به تلفن همراه برای زنان به عنوان یک مسئله مهم در کشور مورد توجه قرار گرفت”.

گزارش Bytes for All می‌گوید که آنها وضعیت ضعیف پاکستان را از نظر دسترسی زنان برجسته می‌کنند، هرچند اشاره می‌کنند که این شکاف با گذشت زمان اندکی کاهش یافته است. به طور خلاصه، پاکستان دارای بیشترین شکاف جنسیتی در مالکیت تلفن همراه در میان تمام کشورهای مورد بررسی است و تنها نیمی از زنان دارای تلفن همراه هستند، در مقایسه با بیش از 75 درصد از مردان.

این گزارش همچنین بر عدم تحقق پتانسیل حکمرانی دیجیتال تاکید کرد و گفت که دولت فدرال و استانی تعدادی از ابتکارات آنلاین را معرفی کردند، اما حرکت برای “پاکستان دیجیتال” نتوانست پیشرفت کند.

این گزارش همچنین بر تأثیر سیل‌های فاجعه‌بار در نیمه دوم سال 2022 در این زمینه تاکید کرد و بیان کرد که با 33 میلیون نفر آسیب دیده و آسیب‌های گسترده به زیرساخت‌ها – از جمله مخابرات و اینترنت، ثابت شده است که «بزرگترین چالش برای دولت است.

همچنین به این نتیجه رسید که جرایم سایبری در پاکستان با بیش از 100000 شکایت ثبت شده تا دسامبر 2022 افزایش پیوسته داشته است که بالاترین رقم در پنج سال گذشته است.

در ادامه بیان شد که در حالی که دولت تلاش می کرد فضای آنلاین را خفه کند، اطلاعات نادرست به صورت آنلاین گسترش یافت. تراکنش های بانکداری اینترنتی شاهد افزایش شدید 51.7 درصدی در سال مالی 2022 بوده که نشان دهنده پذیرش رو به رشد خدمات مالی دیجیتال در پاکستان است.

بر اساس این گزارش، کاربران بانکداری اینترنتی در سال 2022 تقریباً 60 درصد افزایش یافته و به 3.1 میلیون نفر رسیده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)