وکیل: دونالد ترامپ در دادگاه تجاوز، افترا در نیویورک شهادت نخواهد داد

وکیل: دونالد ترامپ در دادگاه تجاوز، افترا در نیویورک شهادت نخواهد داد

در ویدئویی که روز چهارشنبه برای هیئت منصفه پخش شد، دونالد ترامپ تجاوز به کارول را تکذیب کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در یک محاکمه مدنی شهادت نخواهد داد تا ادعاهای مطرح شده توسط ای. جین کارول، نویسنده، مبنی بر تجاوز به او در دهه 1990 و بدنام کردن او، پس از گذشتن مهلت یکشنبه بدون درخواست از دادگاه، شهادت ندهد.

جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ، روز پنجشنبه به قاضی گفت که ترامپ از حق خود برای شهادت در دادگاه فدرال منهتن چشم پوشی کرده و ترجیح داده است که در این پرونده دفاعی ارائه نکند، زیرا اعضای هیئت منصفه متوجه خواهند شد که کارول در ارائه یک پرونده متقاعدکننده شکست خورده است.

تاکوپینا بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

پس از اینکه هیئت منصفه روز پنجشنبه را ترک کردند، قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس کاپلان، از تاکوپینا خواست که به ترامپ اطلاع دهد که تا یکشنبه ساعت 5 بعد از ظهر به وقت شرقی (2100 GMT) فرصت دارد تا به دادگاه بگوید که قصد شهادت دارد.

کاپلان مذاکرات پایانی دو طرف را برای روز دوشنبه برنامه ریزی کرده است. کارول 79 ساله سال گذشته شکایت خود را علیه ترامپ 76 ساله تنظیم کرد و مدعی شد که در سال 1995 یا 1996 در رختکن فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در منهتن به او تجاوز کرده و سپس با انکار این اتفاق او را بدنام کرده است. ستون نویس سابق مشاوره مجله Elle به دنبال خسارات مالی نامشخص است.

ترامپ که از سال 2017 تا 2021 به عنوان رئیس جمهور خدمت کرد و نامزد فعلی نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 است، گفته است که کارول این اتهام را برای فروش کتاب خاطرات خود در سال 2019 مطرح کرده است.

در ویدئویی که روز چهارشنبه برای هیئت منصفه پخش شد، ترامپ تجاوز به کارول را تکذیب کرد.

ترامپ در این ویدئو در حالی که وکلای کارول اسنادی را به او ارائه می‌کردند، روی میز کنفرانس خم شده گفت: «این مضحک‌ترین و مشمئزکننده‌ترین داستان است». “این فقط ساخته شده است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)