وارن بافت هوش مصنوعی را با ساخت بمب اتمی مقایسه می کند

وارن بافت هوش مصنوعی را با ساخت بمب اتمی مقایسه می کند

وارن بافت افکار خود را در مورد تکنولوژی به سرعت در حال تکامل به اشتراک گذاشت.

هوش مصنوعی مولد امسال به یک کلمه کلیدی تبدیل شده است و برنامه هایی مانند ChatGPT توجه عموم را به خود جلب کرده است. در حالی که چت ربات های هوش مصنوعی برای کارهای مختلف به کار گرفته می شوند، ترس از سوء استفاده از آنها نیز وجود دارد. همچنین نگرانی‌های شدیدی وجود دارد که هوش مصنوعی میلیون‌ها شغل را از بین ببرد و بسیاری از کارآفرینان فناوری، از جمله ایلان ماسک، علیه گسترش آن اعتراض کرده‌اند. اکنون، وارن بافت، سرمایه‌گذار میلیاردر و مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی، نظرات خود را در مورد فناوری به سرعت در حال تکامل به اشتراک گذاشت.

طی بحثی در نشست سالانه شرکت در اوماها، نبراسکا، آقای بافت ایجاد این فناوری قدرتمند را با بمب اتمی مقایسه کرد. نیویورک پست گزارش شده است.

چندی پیش، میلیاردر فرصتی داشت تا ChatGPT را امتحان کند که دوستش بیل گیتس آن را به او نشان داد. در حالی که او تحت تأثیر قابلیت های گسترده آن قرار گرفته بود، گفت که در مورد این فناوری کمی نگران است.

«وقتی چیزی می تواند همه جور کارها را انجام دهد، کمی نگران می شوم. این سرمایه‌گذار 92 ساله در کنفرانس خبری گفت، چون می‌دانم که نمی‌توانیم آن را لغو کنیم و می‌دانید، به دلایل بسیار خوب بمب اتم را در جنگ جهانی دوم اختراع کردیم. نشستی که چارلی مانگر، نایب رئیس برکشایر هاتاوی نیز در آن حضور داشت.

“این بسیار مهم بود که ما این کار را انجام دادیم. اما آیا برای دویست سال آینده جهان خوب است که توانایی انجام این کار آزاد شده باشد؟” او ادامه داد. او همچنین گفت که معتقد است هوش مصنوعی «همه چیز را در جهان تغییر خواهد داد، به جز نحوه تفکر و رفتار مردان».

“ما چاره ای نداشتیم، اما وقتی کاری را شروع می کنید، خوب، اینشتین بعد از بمب اتمی گفت، او گفت، این همه چیز را در جهان تغییر داده است، به جز طرز فکر مردها. و من هم همین را می گویم، شاید نه آقای بافت افزود: همان چیزی است که منظور من این نیست، اما منظورم با هوش مصنوعی است که می‌تواند همه چیز را در جهان تغییر دهد، به جز نحوه تفکر و رفتار مردان. و این یک قدم بزرگ برای برداشتن است.”

آقای مانگر همچنین تردید خود را در مورد این فناوری به اشتراک گذاشت. من شخصاً نسبت به برخی از تبلیغاتی که در مورد هوش مصنوعی وارد می شود، شک دارم. من فکر می کنم که هوش از مد افتاده بسیار خوب کار می کند.» او گفت.

اخیراً، جفری هینتون، که به طور گسترده به عنوان یکی از «پدرخوانده‌های هوش مصنوعی» شناخته می‌شود، نگرانی‌های مشابهی را ابراز کرد و گفت که هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی «فوری‌تر» برای بشریت نسبت به تغییرات آب و هوایی باشد. او همچنین به بی بی سی گفت که چت بات ها به زودی می توانند از سطح اطلاعاتی که مغز انسان در اختیار دارد پیشی بگیرند.

در همین حال، در ماه آوریل، ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، هزاران نفر را در امضای نامه‌ای سرگشاده پیوست که خواستار توقف شش ماهه توسعه سیستم‌هایی قدرتمندتر از GPT-4 است که اخیراً راه اندازی شده است.