هند سعی کرد در درگیری روسیه و اوکراین کمک کند: اس جیشانکار

هند سعی کرد در درگیری روسیه و اوکراین کمک کند: اس جیشانکار

اس جایشانکار گفت: “این یک بازی حاصل جمع صفر بین ما نیست.” (فایل)

میسورو (کارناتاکا):

وزیر امور خارجه اس جایشانکار روز یکشنبه گفت که هند تلاش کرده در درگیری روسیه و اوکراین کمک کند نه به این دلیل که چین کاری انجام داده است، بلکه به این دلیل که وضعیت اوکراین سزاوار آن بوده است.

در حالی که در یک جلسه تعاملی در مورد سیاست خارجی دولت مودی صحبت می کرد، EAM Jaishankar در مورد مناقشه روسیه و اوکراین صحبت کرد و گفت که هند در تلاش برای کمک به این وضعیت بوده است.

جیشانکار گفت: “چینی ها افکار خود را همانطور که حقشان است مطرح کرده اند. آنها همچنین در هر اتفاقی که بین عربستان سعودی و ایران رخ داده است، مشارکت داشته اند.”

پس از آنکه عربستان سعودی در ژانویه 2016 پس از حمله معترضان ایرانی به سفارت عربستان در تهران در پی اعدام یک روحانی برجسته شیعه توسط ریاض، روابط خود را با ایران کاهش داد، امارات روابط خود را با ایران کاهش داد. خصومت ایران و عربستان پیش از این ثبات و امنیت خلیج فارس را به خطر انداخته بود و به درگیری ها در خاورمیانه از یمن تا سوریه دامن می زد.

با این حال، در یک پیشرفت قابل توجه در مارس سال جاری، ریاض اعلام کرد که روابط خود را با تهران در توافقی با میانجیگری چین از سر خواهد گرفت که نشان دهنده تغییر در سال های خصومت بین دو کشور است.

با این حال، آقای جایشانکار گفت: “این یک بازی حاصل جمع صفر بین ما نیست.”

آقای جایشانکار در ادامه گفت: “من با کسی رقابت نمی کنم. اگر کاری در اوکراین انجام دهم، آن را انجام نخواهم داد زیرا چین کاری در اوکراین انجام داده است. من این کار را انجام خواهم داد زیرا وضعیت اوکراین شایسته آن است.”

“واقعیت این است که ما از زمان شروع درگیری به طرق مختلف سعی کرده ایم به آنها کمک کنیم. در واقع، نخست وزیر مودی از جمله رهبرانی بوده که به طور مکرر با روسای جمهور پوتین و زلنسکی در تماس بوده است. من با همتایان خود در تماس بوده ام. جیشانکار در مورد تلاش های هند در مناقشه روسیه و اوکراین صحبت کرد.

آقای جایشانکار همچنین گفت که هند از دیگرانی حمایت کرده است که در تلاش برای رهبری هستند.

“امروز دنیای بسیار پیچیده ای است. مشکلات زیاد، نوسانات زیاد، عدم اطمینان زیاد. بخشی از دیپلماسی این است که به عنوان یک کشور ثبات بخش، به عنوان یک کشور کمک کننده و به عنوان کشوری با دوستان بیشتر و دشمنان کمتر، شهرت پیدا کنیم. شماره جایشانکار گفت.

آقای جایشانکار با ارائه مثالی گفت: “(فرض کنید) من به 20 سال صلح نیاز دارم، اما بدیهی است که به صلح با شرایطی نیاز دارم که برای امنیت ملی من مفید باشد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)