هزاران نفر به دلیل آتش سوزی “بی سابقه” کانادا را تخلیه کردند

هزاران نفر به دلیل آتش سوزی “بی سابقه” کانادا را تخلیه کردند

مقامات گفتند که تاکنون حدود 301000 هکتار در آتش سوخته است.

ویدئوهایی که در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شوند، گستره وسیع آتش‌سوزی‌های جنگلی بی‌سابقه در کانادا را نشان می‌دهند، جایی که هزاران نفر مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند. مطابق با اخبار سی بی سیدولت آلبرتا روز شنبه در واکنش به بیش از 100 آتش سوزی فعال در استان وضعیت فوق العاده اعلام کرد. مقامات اعلام کردند که تا عصر شنبه بیش از 24000 نفر به دلیل آتش سوزی از خانه های خود تخلیه شده اند.

در این میان، ویدئوهایی از آتش سوزی های ویرانگر در توییتر دست به دست می شود. یک کلیپ آتش سوزی عظیمی را در دو طرف رودخانه نزدیک ادسون در آلبرتا نشان می داد. در توضیح این پست آمده است: “صبح بخیر از کانادا. در اینجا نگاهی به آتش سوزی در نزدیکی ادسون، آلبرتا داریم. او درست از روی آن رودخانه پرید.”

به زیر نگاهی بیندازید:

یکی دیگر از کاربران توییتر هنگام به اشتراک گذاشتن ویدئویی از این صحنه بی سابقه نوشت: “نگاهی به آتش سوزی در حال حاضر در ادمونتون. کانادا شلوغ بوده است.”

ویدئوی دیگری سه آتش سوزی جداگانه در نزدیکی تپه سوان، شهری در شمال آلبرتا را ضبط کرد.

مطابق با نیوزویکنخست‌وزیر دانیل اسمیت، رهبر دولت آلبرتا، گفته است که وضعیت فوق‌العاده “برای حفاظت از ایمنی، سلامت و رفاه مردم آلبرتا” اعلام شده است. او در یک کنفرانس خبری گفت که این اعلامیه به دولت قدرت بیشتری می‌دهد تا به موقعیت‌های شدید واکنش نشان دهد و به استان اجازه می‌دهد به بودجه اضطراری دسترسی پیدا کند و حمایت‌های بیشتری را بسیج کند.

همچنین بخوانید | تیراندازی تگزاس: فیلم لحظه ای را نشان می دهد که مرد مسلح از ماشین خارج شده و به سمت خریداران شلیک می کند

روز شنبه، خانم اسمیت همچنین اظهار داشت که تهدیدی که استان او با آن مواجه است “بی سابقه” است. او توضیح داد: «بسیاری از آلبرتا چشمه‌ای گرم و خشک را تجربه می‌کند و با این همه آتش‌سوزی، فقط چند جرقه لازم است تا آتش‌سوزی‌های جنگلی واقعاً ترسناک را شعله‌ور کنند. وی افزود: «این شرایط باعث شده است که استان ما امروز با وضعیت بی‌سابقه‌ای مواجه است».

علاوه بر این، مطابق با بی بی سیخانم اسمیت اعلام کرد که تاکنون حدود 301000 هکتار در آتش سوخته است. وی افزود که بسیاری از آتش سوزی ها خارج از کنترل هستند و با بادهای شدید شعله ور شده اند.