نظم امنیتی اروپا “دیگر نیست” – رئیس جمهور آلمان – اخبار RT World

فرانک والتر اشتاین مایر پیش بینی کرد که حتی پس از پایان درگیری اوکراین دیگر امنیت مشترک وجود نخواهد داشت.

درگیری بین روسیه و اوکراین وجود دارد “نابود” فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان مدعی شد که نظم امنیتی در اروپا وجود دارد. او استدلال کرد که حتی پس از پایان جنگ، هیچ بازگشتی به اصول امنیتی سابق وجود نخواهد داشت.

“نظم امنیتی اروپا دیگر وجود ندارد” اشتاین مایر روز چهارشنبه به رادیو RBB آلمان گفت و افزود که “امنیت مشترک” از a خواهد ماند “مفهوم مشترک برای مدت طولانی در آینده.”

“ما پیدا خواهیم کرد [ourselves] در یک وضعیت جدید [after the fighting ends]که در آن اروپا از یک سو و روسیه از سوی دیگر در میان مدت از خود در برابر یکدیگر دفاع خواهند کرد. رئیس جمهور آلمان گفت.

اشتاین مایر مسکو را برای تخریب امنیت اروپا مقصر دانست و مدعی شد که نه دولت آلمان و نه اتحادیه اروپا مسئول نیستند.


دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا می گوید که می داند چگونه درگیری اوکراین را

این اظهارات یک روز پس از آن بیان شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در صورت توقف جریان تسلیحات غربی به کی‌یف، درگیری‌های اوکراین ظرف چند روز ممکن است پایان یابد. با این حال بورل اذعان کرد که چنین سناریویی به نتیجه ای که بروکسل امیدوار بود منجر نخواهد شد.

روسیه بارها اعلام کرده است که آماده است مناقشه را از راه های مسالمت آمیز حل و فصل کند تا زمانی که به اهدافش دست یابد و منافعش در نظر گرفته شود.

در سال 2021، قبل از اینکه ارتش روسیه کارزار خود را در اوکراین آغاز کند، مسکو پیش نویس توافق جامعی را درباره امنیت در اروپا ارائه کرد. این پیشنهاد شامل تعهد ناتو مبنی بر عدم گسترش بیشتر به شرق، خروج تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده از اروپا و خروج نیروها و موشک‌های ناتو از مرز روسیه بود. این توافق از سوی واشنگتن و بروکسل رد شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: