موزه Met ایالات متحده برای بررسی آثار هنری مسروقه، بازگرداندن آنها به کشورها

موزه Met ایالات متحده برای بررسی آثار هنری مسروقه، بازگرداندن آنها به کشورها

نیویورک:

موزه هنر متروپولیتن نیویورک روز چهارشنبه گفت منشأ «چند صد یا بیشتر» اشیایی را که احتمالاً از کشور مبدأ به سرقت رفته‌اند، بررسی خواهد کرد و سپس در صورت لزوم آنها را بازگرداند.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دادستان‌های منهتن برای بازگرداندن صدها اثر به ارزش میلیون‌ها دلار به ده‌ها کشور در سراسر جهان تلاش می‌کنند.

مکس هولین، مدیر این موزه، در نامه‌ای که در وب‌سایت این مؤسسه منتشر شده است، به کارکنان گفت که Met محققان «منشا» دیگری را برای مطالعه برخی از 1.5 میلیون اثر هنری موزه استخدام خواهد کرد.

او نوشت: “ما تحقیقات خود را در مورد تمام آثاری که از دلالان هنری که تحت تحقیق بوده اند به موزه رسیده اند، گسترش خواهیم داد، تسریع و تشدید خواهیم کرد.”

هولین گفت که بیشتر قطعات مشکوک بین سال‌های 1970 و 1990 به دست آمده‌اند، «زمانی که اطلاعات کمتری در دسترس بود و بررسی دقیق‌تری در مورد منشأ بسیاری از این آثار وجود داشت».

Met در پرونده های قضایی مربوط به آثار مسروقه مورد استناد قرار گرفته است.

روز سه‌شنبه، دادستان منطقه منهتن دو حکاکی سنگی قرن هفتمی به ارزش 3.5 میلیون دلار را که در اوایل دهه 1990 به خارج از کشور قاچاق شده بود، به چین بازگرداند.

مقامات اوایل سال جاری این آثار را از Met که از سال 1998 در آنجا بودند، ضبط کردند.

این حکاکی‌ها در میان 89 اثر باستانی از 10 کشور مختلف بود که توسط شلبی وایت، یک مجموعه‌دار خصوصی هنری در نیویورک و متولی Met خریداری شد.

از ژانویه 2022، DA بیش از 950 اثر باستانی به ارزش بیش از 165 میلیون دلار را به 19 کشور بازگردانده است.

هولین با اشاره به بازگشت به مصر، یونان، ایتالیا، نپال، نیجریه، ترکیه و هند گفت: «میت سابقه طولانی در بررسی دقیق مجموعه ما و در صورت لزوم، بازگشت هنر دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)