معترضان ژاپنی خواستار اخراج ایالات متحده در میان تنش های فزاینده – RT World News

روابط خصمانه فزاینده بین واشنگتن و پکن، فوریت مطالبات معترضان اوکیناوا را کاهش داده است.

هزاران معترض ژاپنی در روز شنبه در پنجاه و یکمین سالگرد بازگشت جزیره به کنترل ژاپن، در نزدیکی پایگاه هوایی کادنا در اوکیناوا در اعتراض به اشغال این جزیره توسط ایالات متحده تجمع کردند. این تظاهرات سالانه در بحبوحه افزایش تنش‌های منطقه‌ای برگزار می‌شود، زیرا ایالات متحده سیل تایوان را با تسلیحات پر کرده است که چین آن را تحریک آشکار می‌داند.

سردادن شعارهایی از جمله “زندگی آرام ما را به ما برگردان!” و “اسپری برو بیرون!” تظاهرکنندگان خواستار بستن پایگاه های اوکیناوا در آمریکا شدند. ساکنان جزیره از آلودگی – هم شیمیایی و هم شنیداری – که توسط پایگاه‌های نظامی واشنگتن ایجاد می‌شود، و همچنین تعداد بالای جنایات نظامیان آمریکایی، از دزدی کوچک و رانندگی در حالت مستی گرفته تا تجاوز و قتل، خسته شده‌اند.

فرماندار دنی تاماکی از دولت‌های ژاپن و ایالات متحده خواسته است تا رد پای پنتاگون در جزیره را کاهش دهند، جزیره‌ای که میزبان 70 درصد از کل تأسیسات نظامی ایالات متحده در ژاپن است، علی‌رغم اینکه تنها 1 درصد از کل مساحت کشور را شامل می‌شود.


واکنش چین به گزارش های دفتر ناتو در ژاپن

این اعتراضات در حالی صورت می گیرد که ژاپن به طور فزاینده ای نظامی شده به نقطه کانونی در رقابت قدرت های بزرگ بین ایالات متحده و چین تبدیل شده است. ایالات متحده اخیراً یک بسته دفاعی 500 میلیون دلاری به تایوان، تنها یک ماه پس از میزبانی از تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان برای یک رویداد بسیار بحث برانگیز، به سرعت پیگیری کرد. “غیر رسمی” این بازدید، هشدارها و مانورهای نظامی عظیمی را از پکن دریافت کرد. سال گذشته، نیروی زمینی دفاع از خود ژاپن اولین رزمایش دریایی در مقیاس بزرگ خود را با نیروهای آمریکایی مستقر در اوکیناوا برگزار کرد و سناریوهایی را با هدف بازدارندگی اجرا کرد. “تهاجم رقیب و دشمن.”

ناتو حتی در حال برنامه ریزی برای افتتاح یک دفتر ارتباطی در توکیو است، زیرا این اتحادیه سال گذشته تظاهر به محدود کردن خود را کنار گذاشت. “آتلانتیک شمالی” بخشی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با دعوت از متحدان منطقه‌ای خود – ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و نیوزلند – به اجلاس سالانه سران خود به نشانه افزایش تمرکز بر پکن.

در صورت وقوع جنگ بین دو کشور، به طور گسترده درک می شود که ایالات متحده از پایگاه های ژاپنی خود برای اجرای عملیات استفاده خواهد کرد و ژاپن را به یک هدف احتمالی برای تلافی چین تبدیل خواهد کرد.

ژاپن سال گذشته بزرگترین بودجه دفاعی خود را تصویب کرد و قصد دارد تا سال 2027 هزینه های دفاعی خود را دو برابر کند و به 2 درصد تولید ناخالص داخلی برساند و بودجه دفاعی خود را به سومین بودجه دفاعی جهان پس از ایالات متحده و چین تبدیل کند. “قابلیت ضد حمله.” این نشان دهنده یک تغییر استراتژیک قابل توجه از وضعیت دفاعی است که توکیو از نظر قانونی باید از پایان جنگ جهانی دوم حفظ کند، اگرچه زبان قانون اساسی در سال 2017 آرام شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: