مرگ جردن نیلی نقص های سیستماتیک جامعه ایالات متحده را برملا می کند – RT World News

محافظه کاران در حالی که لیبرال ها روی دستانشان نشسته اند، قهرمان جدید ضد بی خانمان خود را تعمید می دهند

مَثَل سامری نیکو، همانطور که عیسی مسیح در انجیل لوقا گفته است، درباره مسافری است (که تصور می‌شود یهودی است) که او را برهنه می‌کنند، کتک می‌زنند و می‌گذارند در کنار جاده بمیرد. یک کشیش یهودی و یک لاوی به او نزدیک می شوند که هر دو مرد را نادیده می گیرند. اما سپس یک سامری از راه می رسد و با وجود دشمنی بین سامریان و یهودیان، اولی مرد را خفه می کند.

شاید دقیقاً اینطور پیش نرود اما ظاهراً این تفسیر انجمن پلیس ملی ایالات متحده و بسیاری از محافظه کاران است. در اول ماه مه، یک مرد سیاهپوست بی خانمان به نام جردن نیلی توسط یک تفنگدار سابق دریایی به نام دانیل پنی در قطار F در منهتن در متروی شهر نیویورک به شدت خفه شد. گزارش های شاهدان متفاوت است، برخی می گویند که نیلی رفتار نامنظم داشت، زباله ها را به سمت مردم پرتاب می کرد و تهدید می کرد.

دیگران، از جمله یک روزنامه نگار آزاد به نام خوان آلبرتو وازکز، گفتند که نیلی به کسی حمله نکرد و او فریاد می زد که گرسنه و تشنه است. «رفتن به زندان یا حبس ابد” و بود “آماده مردن.” یکی ویدئو درست قبل از این که این حادثه حرف وازکز را تایید کند و نیلی از مسافران التماس کرد که برای او غذا بخرند. با این حال، رسانه ها تاریخ جنایی نیلی را مورد بررسی قرار داده اند و نشان می دهند که وی تمایل به خشونت داشته است – که به نظر نمی رسد مربوط به این حادثه باشد زیرا هیچ کس نمی توانست این را بداند.


آیا جورج سوروس واقعا یک مگنیتو واقعی است؟

این حادثه خشم جدی را برانگیخت نه تنها به این دلیل که یک مرد سیاه پوست ناامید و بی خانمان در ملاء عام اعدام شد، بلکه پلیس از پنی بازجویی کرد و او را بدون هیچ اتهامی در ابتدا رها کرد. در 12 مه بود که او به دلیل قتل عمد درجه دوم، به احتمال زیاد در پاسخ به اعتراضات در شهر نیویورک دستگیر شد. انجمن پلیس ملی نیز با اشاره به پنی به عنوان این موضوع، این موضوع را مورد بررسی قرار داد متروی نیویورک سامری خوب و اطلاعات مربوط به صندوق دفاع خود را به اشتراک بگذارد.

جای تعجب نیست، همانطور که نیویورک تایمز گزارش می دهد، این صندوق دفاعی تنها در چند روز بیش از یک میلیون دلار جمع آوری کرده است. و احتمالا طولی نمی کشد که دادستان ها توپ را به این پرونده رها می کنند، پنی پیاده می شود و سپس او روی صحنه CPAC است و با دونالد ترامپ دست می دهد و آن را محکوم می کند. “ویروس ذهن بیدار.” به نظر می رسد تقریباً در ستاره ها نوشته شده است، با روندهایی که اخیراً توسط ایالات متحده نشان داده شده است، که قبلاً افرادی مانند کایل ریتنهاوس را خدایی کرده است.

برعکس، صندوق تشییع جنازه جردن نیلی، که تقریباً دو هفته قبل از صندوق دفاع پنی آغاز شده بود، تا زمان نگارش، 140000 دلار دریافت کرده است – تقریباً دو برابر مبلغ درخواستی. این قطعاً برای پرداخت هزینه مراسم خاکسپاری بیش از اندازه کافی است، اما نشان دهنده عدم تطابق عمیق در قدرت و اراده است. هر کسی که با سیاست ایالات متحده آشنایی نسبی داشته باشد می داند که محافظه کاران جناح سیاسی ثروت و ثروت هستند. “چپ،” همانطور که نامیده می شود، اغلب تحت سلطه کمک های مالی کوچک است. اما آیا حداقل نشان نمی‌دهد که لیبرال‌ها نمی‌توانند پول خود را در دهان خود بگذارند؟

یقیناً اگر نه تنها به این جنبه، بلکه به کل حادثه مورد بحث نگاه کنیم، به نظر می رسد که همین طور است. به هر حال، شهر نیویورک یک سنگر لیبرال است و، ممکن است فرض کنیم، اکثریت افرادی که در آن قطار سرنوشت ساز با نیلی بودند، اسماً لیبرال بودند. پس چرا هیچ کاری نکردند تا او را در ملاء عام اعدام نکنند؟ خوب، اگر به چهره‌های از خود راضی در ویدیوهای این رویداد نگاه کنید، واضح است که این افراد واقعاً اهمیتی نداده‌اند. و آنها نیز از این نمایش فقر آشکار بسیار ناراحت شدند.

هرکسی که چند بار به شهر نیویورک رفته باشد می تواند بگوید که درخواست ناامیدانه نیلی بسیار ملایم بود. موارد شدیدی از افراد بی خانمان واقعاً وحشتناک در شهر وجود دارد. این زیبا نیست و مطمئناً می تواند باعث شود احساس ناامنی کنید. اما رفتار او در مقایسه با او تقریباً هیچ بود. متأسفانه به نظر می رسد دوستان لیبرال ما آنقدر از فقر بیزارند که حتی نمی توانند یک مرد در حال مرگ را نجات دهند.


صندوق حقوقی برای مراقبان متروی ایالات متحده 1.8 میلیون دلار جمع آوری می کند

وقتی به نحوه برخورد لیبرال‌ها در سراسر کشور با افراد بی‌خانمان از طریق سیاست‌گذاری توجه می‌کنید، واکنش آنها حتی بیشتر مرتبط است. اریک آدام، شهردار دموکرات نیویورک، در یک پلتفرم طرفدار پلیس شرکت کرد و از آن زمان کمپین بی سابقه ای را علیه افراد بی خانمان به راه انداخته است. یکی از نمونه ها بستری غیر ارادی افراد بی خانمان در بیمارستان و اجرای جاروب پلیس برای سرقت اموال بی خانمان ها در تلاش برای ریشه کن کردن آنها است.

به ساحل سمت چپ، کالیفرنیا بروید، و مشکل به طور بالقوه حتی بدتر است. تعداد زیادی از افراد بی خانمان برای فرار از عوامل محیطی به ایالت آفتابی هجوم می آورند و اکنون که آمریکا به دلیل قیمت های سرسام آور غیرقابل زندگی شده است، مکان هایی مانند لس آنجلس و سانفرانسیسکو شاهد تعداد بی خانمان های بی خانمان هستند. در حال حاضر کل خیابان ها اجتماعات چادری هستند. لس آنجلس در واقع در سال 2021 فرمانی را اجرا کرد که اساساً بی خانمانی را جرم انگاری کرد، که یک سیاست عمیقا ضد انسانی است که هیچ کاری برای حل علل اصلی آن، یعنی نابرابری، انجام نمی دهد.

در مجموع، با تجمع محافظه‌کاران در اطراف قاتلان بی‌خانمان‌ها و لیبرال‌هایی که جک می‌زنند، شما با یک مشکل منحصربه‌فرد آمریکایی در مورد عادی‌سازی اعدام‌های عمومی مواجه هستید، فقط به این دلیل که اکثریت مردم از فقری که جامعه آنها ایجاد می‌کند ناراحت هستند. این نشان می دهد که، مهم نیست که چگونه آن را برش دهید، به اصطلاح سرزمین فرصت ها بیشتر شبیه وضعیت طبیعی توماس هابز است: جنگ همه علیه همه.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: