مرد استرالیایی درست پس از رسیدن به قله اورست جان خود را از دست داد

مرد استرالیایی درست پس از رسیدن به قله اورست جان خود را از دست داد

این دهمین مرگ و میر در مرتفع ترین کوه جهان در این فصل است.

یک مرد 40 ساله استرالیایی که به قله 8849 متری اورست صعود کرده بود در بازگشت از قله جان باخت. نگهبان گزارش شده است. جیسون برنارد کنیسون، که اهل پرت است، پس از اینکه روز جمعه در قله واکنشی نشان نداد، درگذشت.

خانواده او گفتند: “او به هدف خود برای رسیدن به قله دست یافت … او بر فراز این دنیا ایستاد اما متأسفانه به خانه نیامد.”

در بیانیه خانواده در فیس بوک آمده است: “او شجاع ترین و ماجراجوترین انسانی بود که می شناختیم و برای همیشه دلتنگ او خواهد شد.”

یک راهنما به Himalayan Times گفت که متوجه شدند مرد هنگام پایین آمدن شروع به رفتار غیرعادی کرد. دو راهنمای شرپا به همراه او به او کمک کردند تا به منطقه بالکن که 8400 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد پایین بیاید.

داوا استیون شرپا، رئیس آسیایی ترکینگ، به خبرگزاری فرانسه گفت: «از آنجایی که سیلندرهای اکسیژنی که همراه خود داشتند رو به اتمام بود، آنها تصمیم گرفتند به کمپ 4 بروند به این امید که دوباره با سیلندرهای اکسیژن او را نجات دهند.

با این حال، به دلیل بادهای شدید، آنها نتوانستند به کمپ برسند و آقای کنیسون پس از آن سقوط کرد و درگذشت. او در جایی که معمولاً توسط کوهنوردان اورست به عنوان “منطقه مرگ” شناخته می شود، درگذشت، منطقه ای از کوه بالای 8000 متر. بقایای او هنوز روی کوه است.

قابل ذکر است که صعود او 17 سال پس از آن بود که به او گفته شد ممکن است دیگر هرگز راه نرود. در سال 2006، او از یک تصادف خودروی ویرانگر جان سالم به در برد، زمانی که یک قطار جاده ای وسیله نقلیه ای را که او در آن بود، در حالی که او در حال حرکت به سمت محل کار بود، کنار زد. او از صعود خود برای جمع آوری پول برای آسیب های نخاعی استرالیا استفاده می کرد.

آقای کنیسون در صفحه جمع آوری کمک مالی خود گفت که تلاش خواهد کرد تا از کمپ اصلی کوه اورست صعود کند و امیدوار است که از آنجا به کمپ های بالاتر کوه ادامه دهد.

همانطور که در اسکای نیوز، این دهمین مرگ و میر در مرتفع ترین کوه جهان در این فصل صعود است. طبق گزارش اداره گردشگری نپال، تقریباً 450 کوهنورد در این فصل به قله اورست صعود کرده اند.