مخترع ChatGPT در مورد خطرات هوش مصنوعی هشدار می دهد – RT World News

سام آلتمن به کنگره آمریکا گفته است که این فناوری می تواند “آسیب قابل توجهی” ایجاد کند.

مدیر عامل OpenAI، شرکتی که ChatGPT را توسعه داده است، از قانونگذاران ایالات متحده خواسته است تا مقرراتی برای هوش مصنوعی ایجاد کنند. سم آلتمن روز سه شنبه هشدار داد که این فناوری “ممکن است کاملاً اشتباه شود” و ظهور برنامه های هوش مصنوعی را به اختراع ماشین چاپ تشبیه کرد.

در طی یک جلسه استماع پنج ساعته در کمیته قضایی سنا، مخترع ChatGPT در مورد خطرات بالقوه چت ربات‌های هوش مصنوعی و توانایی آن‌ها در تغییر شکل تاریخ بشر مورد توجه قرار گرفت. آلتمن اعتراف کرد که بدترین ترس او همین است “آسیب قابل توجه” می تواند ناشی از فناوری باشد.

“اگر این فناوری اشتباه پیش برود، ممکن است کاملاً اشتباه پیش برود، و ما می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.” او گفت و افزود که OpenAI به دنبال این است برای جلوگیری از این اتفاق با دولت کار کنید.»

سناتورها از آلتمن در مورد تهدیدات خاص ناشی از ChatGPT و مدل‌های مشابه سؤال کردند و جاش هاولی از میسوری پرسید که آیا این فناوری می‌تواند به طور بالقوه بر انتخابات تأثیر بگذارد.

آیا باید نگران مدل‌هایی باشیم که می‌توانند نظر نظرسنجی را پیش‌بینی کنند و سپس به سازمان‌ها و نهادها کمک کنند تا استراتژی‌ها را برای برانگیختن رفتارهای رای دهندگان تنظیم کنند؟» هاولی پرسید.

در پاسخ، آلتمن اظهار داشت که قدرت متقاعدسازی هوش مصنوعی یکی از اوست “بزرگترین زمینه های نگرانی” اصرار دارند که باید کار قابل توجهی برای تنظیم این فناوری قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده انجام شود.

سناتور ریچارد بلومنتال از کنتیکت به خطرات احتمالی هوش مصنوعی برای بازار کار اشاره کرد و آن را نام برد. “بزرگترین کابوس” روبروی عموم

آلتمن اعتراف کرد که برخی از حرفه ها در نهایت از بین خواهند رفت، اما استدلال کرد که با پیشرفت فناوری، مشاغل جدیدی نیز ایجاد خواهند شد.


خطر «فوری» هوش مصنوعی از تغییرات آب و هوا - مهندس سابق گوگل

جلسه سه‌شنبه اولین جلسه از مجموعه برنامه‌ریزی‌شده برای یافتن راه‌هایی برای تنظیم برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بود. از زمان انتشار در اواخر سال گذشته، این اپلیکیشن به سریع‌ترین رشد تاریخ تبدیل شده است و تنها در دو ماه از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر گذشته است. در میان ترس از اینکه هوش مصنوعی به زودی از کنترل خارج شود، قانونگذاران ایالات متحده تاکید کرده اند که اقدامات برای کنترل آن باید مدت ها پیش تدوین می شد.

در اوایل این ماه، “پدرخوانده هوش مصنوعی” جفری هینتون هشدار داد که ظهور هوش مصنوعی باعث ایجاد یک “فوری تر” تهدیدی برای بشریت نسبت به تغییرات آب و هوایی دیگر رهبران صنعت فناوری، از جمله ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل، نیز نامه ای سرگشاده را در ماه مارس امضا کردند و در مورد عواقب احتمالی یک مسابقه تسلیحات هوش مصنوعی غیرقانونی هشدار دادند. آنها از سیلیکون ولی خواستند تا وقفه ای شش ماهه در توسعه این فناوری اعمال کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: