ماسک در پرونده جفری اپشتاین احضار شد – RT World News

این دستور به عنوان بخشی از پرونده ای صادر شد که جی پی مورگان را به کمک آگاهانه به شبکه قاچاق جنسی اپستین متهم کرد.

کارآفرین میلیاردر، ایلان ماسک، توسط دادستان‌های جزایر ویرجین ایالات متحده، که در جستجوی اطلاعات برای دعوای حقوقی مرتبط با قاچاقچی فقید جنسی جفری اپستین و همکاری او با یک بانک بزرگ آمریکایی هستند، احضار شده است.

این احضاریه که روز دوشنبه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در نیویورک ثبت شد، به ماسک دستور داد تا تمام ارتباطاتی که ممکن است با اپستین یا جی پی مورگان داشته است، اسنادی که نشان می دهد هر گونه کارمزدی را که ممکن است به غول بانکی ایالات متحده پرداخت کرده باشد و همچنین تمام مطالب را تحویل دهد. «با توجه به مشارکت اپستین در قاچاق انسان و/یا خرید دختران یا زنان از سوی او برای رابطه جنسی تجاری» مربوط به سال 2002 است.

مقامات جزایر ویرجین، یک قلمرو ایالات متحده، گفته اند که ماسک یک “فردی با ارزش خالص که اپستین ممکن است به JPMorgan ارجاع داده یا تلاش کرده باشد.” اگرچه آنها ادعای تخلفی از سوی مدیرعامل تسلا نکرده اند.

بانک متهم به داشتن “آگاهی اولیه مبنی بر اینکه اپستین یک تجارت قاچاق جنسی انجام داده است” – یعنی از طریق رئیس سابق مدیریت دارایی آن، جس استالی – و آگاهانه از جنایات اپستین بهره برد.


جی پی مورگان در قلاب قاچاق اپستین - قاضی

شکایتی که در اوایل ماه جاری توسط دولت جزایر ویرجین ارائه شد، ادعا کرد که JPMorgan بوده است “برای عملیات و پنهان کردن شرکت قاچاق اپشتاین ضروری است.” اضافه کردن که “حداقل 20 نفر از افرادی که از طریق حساب های جی پی مورگان پرداخت شده اند قربانی قاچاق و تجاوز جنسی بوده اند.” که ظاهراً در املاک مختلف اپستین رخ داده است.

مقامات جزایر ویرجین می گویند که ماه گذشته ابتدا ماسک را برای دریافت این اسناد احضار کردند، اما برای رسیدن به او مشکل داشتند. دادستان‌ها همچنین برای برقراری ارتباط با لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، تلاش کرده‌اند، او نیز مانند ماسک، گمان می‌رود که توسط این سرمایه‌دار رسوا به JPMorgan ارجاع داده شده است.

اپستین پس از اولین دور محکومیت‌های جنایات جنسی در سال 2008 – که به خاطر آن فقط 13 ماه پشت میله‌های زندان سپری کرد – در سال 2019 توسط FBI به اتهام قاچاق جنسی فدرال دستگیر شد. با این حال، قبل از محاکمه، او در اواخر همان سال در سلول زندان منهتن جسدش پیدا شد و مرگ او به عنوان خودکشی اعلام شد. اپستین حدود 15 سال مشتری جی پی مورگان بود، از جمله در دوره ای که متهم به جذب دختران زیر سن قانونی برای سوء استفاده در یک حلقه سازمان یافته قاچاق جنسی شد.

بیشتر بخوانید:
یکی از بنیانگذاران گوگل برای شکایت اپشتین – جزایر ویرجین در دسترس نیست

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: