قانونگذاران بریتانیا می گویند رمزارز باید به عنوان قمار تنظیم شود

قانونگذاران بریتانیا می گویند رمزارز باید به عنوان قمار تنظیم شود

بریتانیا در حال برنامه ریزی اولین قوانین خود برای دارایی های رمزنگاری شده است.

لندن:

هیئتی از قانونگذاران بریتانیایی در گزارشی در روز چهارشنبه گفتند که بیت کوین، اتر و سایر ارزهای دیجیتال باید به عنوان قمار تنظیم شوند، زیرا به طور بالقوه توسط کلاهبرداران استفاده می شوند و خطرات قابل توجهی برای مصرف کنندگان دارند.

بریتانیا در حال برنامه ریزی اولین قوانین خود برای دارایی های رمزنگاری شده است که در حال حاضر فقط با پادمان های ضد پولشویی مطابقت دارد.

در گزارش کمیته خزانه داری مجلس آمده است که بیت کوین و اتر دو سوم کل دارایی های رمزنگاری شده را تشکیل می دهند و توسط هیچ ارز یا دارایی پشتیبانی نمی شوند، که منجر به نوسان قیمت ها و احتمال از بین رفتن تمام پول های سرمایه گذاری شده در آنها می شود.

تنظیم تجارت خرده‌فروشی و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه می‌تواند یک اثر «هاله‌ای» ایجاد کند که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان فکر کنند این فعالیت امن‌تر از آن چیزی است که هست، یا محافظت می‌شود، در صورتی که اینطور نیست.

در این گزارش آمده است: «بنابراین ما قویاً توصیه می‌کنیم که دولت تجارت خرده‌فروشی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال بدون پشتوانه را به‌عنوان قمار و نه به‌عنوان یک سرویس مالی، مطابق با اصل اعلام‌شده خود مبنی بر «ریسک یکسان، همان نتیجه نظارتی» تنظیم کند.

سازمان رفتار مالی بارها به مصرف کنندگان هشدار داده است که ممکن است تمام پول سرمایه گذاری شده در ارزهای دیجیتال را از دست بدهند.

دارایی‌های رمزنگاری شده در سطح جهان دارای ارزش کل بازار حدود 1.2 تریلیون دلار است که بخش کوچکی از سیستم مالی است، اما سقوط صرافی شرکت کریپتو FTX در سال گذشته فوریت بیشتری را برای تنظیم این بخش ایجاد کرد.

هریت بالدوین، رئیس کمیته خزانه داری گفت: «رویدادهای سال 2022 خطرات ناشی از صنعت دارایی های رمزنگاری شده برای مصرف کنندگان را برجسته کرده است، بخش های بزرگی از آن همچنان در غرب وحشی باقی مانده است.

طبق آمار رسمی، حدود 10 درصد از بزرگسالان بریتانیا دارایی های رمزنگاری شده دارند یا دارند.

اتحادیه اروپا روز سه شنبه اولین مجموعه قوانین جامع جهان را برای بازارهای کریپتو تصویب کرد. تنظیم کننده های بین المللی قرار است به زودی هنجارهای جهانی را پیشنهاد کنند.

در این گزارش آمده است که فناوری زیربنایی مورد استفاده توسط دارایی‌های رمزنگاری پتانسیل بهبود کارایی در پرداخت‌ها را دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)