فعالان آب و هوا جلسه کلیدی غول نفتی را مختل کردند

فعالان آب و هوا جلسه کلیدی غول نفتی را مختل کردند

شرکت شل جلسه سهامداران را در لندن برگزار کرد.

لندن:

نشست سالانه سهامداران غول نفتی شل در لندن پس از ورود معترضان به آب و هوا، که خواستار «تعطیل» شرکت و متهم کردن آن به «کشتن» سیاره شدند، شاهد صحنه‌های آشفته‌ای بود. معترضان حتی سعی کردند به صحنه بروند و به همین دلیل کارکنان امنیتی وائل ساوان، رئیس اجرایی و هیئت مدیره شرکت را سپر کردند. خبرگزاری رویترز گفت که کارکنان امنیتی یک زنجیره انسانی روی صحنه تشکیل دادند تا از آقای ساوان، رئیس اندرو مکنزی و دیگر مدیران شرکت محافظت کنند.

ویدئوهای تلاش آنها برای رسیدن به صحنه توسط چندین خبرنگار و همچنین گروه فعال Follow This منتشر شده است. این کلیپ‌ها گروهی از شرکت‌کنندگان را نشان می‌داد که ایستاده بودند و با آهنگ Hit the Road Jack توسط ری چارلز می‌خوانند “برو به جهنم، شل، و دیگر برنگرد.”

این اختلال باعث تاخیر در جلسه شد و پس از آن معترضان از مرکز نمایشگاه ExCeL لندن خارج شدند.

CNBC گفت: مجمع سهامداران قرار بود ساعت 10 صبح (به وقت لندن) آغاز شود اما یک سری اختلالات باعث شد تا بیش از یک ساعت به تعویق بیفتد.

نشست روز سه‌شنبه بر تنش فزاینده‌ای که غول نفتی و همتایانش با آن روبه‌رو هستند، نشان داد زیرا تلاش می‌کنند فشار فزاینده سرمایه‌گذاران را برای سرعت بخشیدن به دور شدن خود از نفت و گاز کاهش دهند، در حالی که سایر سهامداران بر سود پس از کسب رکورد در سال گذشته تمرکز می‌کنند.

بر اساس نتایج اولیه، قطعنامه استراتژی آب و هوای شل مطابق با سال گذشته، 80 درصد از سهامداران رای‌دهنده را به دست آورد.

قطعنامه سهامداران ارائه شده توسط گروه فعال Follow This، که از شل برای تعیین اهداف بلندپروازانه تر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای درخواست می کند، از حمایت یک پنجم رای دهندگان برخوردار شد، همچنین بدون تغییر نسبت به قطعنامه مشابه در سال گذشته.

این قطعنامه فعالان منعکس کننده حکم دادگاه هلند است که از شل خواسته است تا اهداف آب و هوایی خود را افزایش دهد. شل اعتراض خود را علیه این حکم آغاز کرده است.

این شرکت قصد دارد تا سال 2050 انتشار کربن را به صفر برساند و چندین هدف کوتاه مدت و میان مدت برای انتشار تعیین کرده است، اما تاکنون درخواست ها برای تعیین اهداف 2030 برای کاهش انتشار مطلق را رد کرده است.