غارت انبار تسلیحات در بحبوحه اعتراضات کووید باعث تقاضای کمک فرانسه شد – RT World News

پس از غارت یک انبار اسلحه در میان ناآرامی‌ها، شهردار شهری که تحت اعتراضات به محدودیت‌های کووید-19 در قلمرو فرادریایی فرانسه گوادلوپ قرار گرفته است، از پاریس خواسته است تا صلح را به جزیره بازگرداند.

هری دوریمل، شهردار پوینت‌آ‌پیتر، روز دوشنبه در گفت‌وگو با رادیو فرانس اینفو گفت: «نگرانی‌های بزرگی» در جزیره وجود دارد، زیرا شورش‌کنندگان اکنون پس از حمله به انبار اسلحه در روز یکشنبه، اسلحه داشتند. رسانه ها گزارش دادند که تفنگ از انبار واقع در شهر ساحلی برداشته شده است.

ادامه مطلب


فرانسه پلیس را به منطقه جزیره ای می فرستد که توسط اعتراضات کووید درگیر شده است

ما فقط نمی دانیم که این هنوز تا کجا پیش خواهد رفت. دوریمل اظهار داشت که از فرانسه خواسته است تا صلح و نظم را در جزیره کارائیب بازگرداند. شهردار گفت که هنوز هم صدای اعتراضات بیرون را می‌شنود که در ساعات اولیه صبح صحبت می‌کرد.

این جزیره پس از آن که اتحادیه های کارگری هفته گذشته برای به چالش کشیدن محدودیت های کووید-19، از جمله معرفی واکسیناسیون اجباری برای کارکنان بهداشت، اعتصاباتی را ترتیب دادند، دچار هرج و مرج شد.

ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه با قانونگذاران گوادلوپ دیدار می کند تا برای حل این بحران تلاش کند.

با ادامه اعتراضات و مسدود شدن بسیاری از جاده ها توسط اغتشاشگران، مدارس و دانشکده ها روز دوشنبه از دانش آموزان استقبال نخواهند کرد. به گفته رئیس اتاق بازرگانی محلی، پاتریک ویال کولت، از زمان آغاز اعتراضات، بیش از 80 کسب و کار غارت شده است.

فرانسه حدود 200 افسر پلیس و ژاندارم را از سرزمین اصلی به جزیره فرستاده و در تلاش برای سرکوب ناآرامی ها منع رفت و آمد شبانه را اعلام کرده است.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، اتحادیه‌های کارگری در جزیره مارتینیک خواستار اعتصاب عمومی شده‌اند که این نگرانی‌ها را افزایش داده است که ناآرامی‌ها ممکن است به دیگر مناطق جزایر فرانسه سرایت کند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!