عمران خان پس از 2 روز بازداشت در لاهور به خانه بازگشت

عمران خان پس از 2 روز بازداشت در لاهور به خانه بازگشت

عمران برای رسیدن به اقامتگاه خود در لاهور، مسیری جاده ای را طی کرد و پس از یک دوره پرفراز و نشیب بازگشتش را رقم زد.

لاهور:

به گزارش جیو نیوز، عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان، پس از دو روز بازداشت، در ساعات اولیه روز شنبه به محل اقامت خود در پارک زمان لاهور بازگشت.

او در تمام مسیر تا لاهور مورد استقبال طرفداران حزب تحریک انصاف قرار گرفت. عمران برای رسیدن به اقامتگاه خود در لاهور، مسیری جاده ای را طی کرد و پس از یک دوره پرفراز و نشیب بازگشتش را رقم زد.

نخست‌وزیر سابق در سفر خود به لاهور فاش کرد که بازرس کل پلیس اسلام‌آباد تلاش‌های گسترده‌ای برای جلوگیری از رفتن او به لاهور انجام داده است. به گزارش ژئو نیوز، او به مدت سه ساعت او را منتظر نگه داشت و ادعا کرد که بیرون رفتن بسیار خطرناک است.

خان اظهار داشت: «با متقاعد کردن او به این که کل ملت پاکستان را از اقدام او در ربودن و بازداشت اجباری ما مطلع خواهیم کرد، موفق شدیم آزادی خود را تضمین کنیم.» وی افزود: “در نهایت او تحت فشار اجازه خروج ما را داد.”

وی خاطرنشان کرد: پس از حرکت در نهایت متوجه شدیم که جاده ها عاری از ترافیک بوده و خطر محسوس وجود ندارد.

پس از اعطای وثیقه، خان برای چندین ساعت در محوطه IHC باقی ماند و منتظر دستور کتبی بود تا از دستگیری مجدد احتمالی توسط پلیس پس از خروج خودداری کند.

به گزارش ژئو نیوز، با این حال، یک افسر پلیس به او اطلاع داد که مقامات بالاتر دستوراتی صادر کرده اند که اجازه خروج او از ساختمان IHC را نمی دهند.

خان که از این وضعیت ناامید شده بود، تهدید کرد که اگر مسیرهای اسلام آباد ظرف 15 دقیقه باز نشوند، اقدامات بعدی خود را اعلام خواهد کرد. خوشبختانه، افسران ارشد پلیس مداخله کردند و بن بست را حل کردند و به خان اجازه دادند تا در نهایت محل دادگاه را ترک کند.

به گزارش جیو نیوز، دستگیری او به اتهام فساد در اوایل این هفته منجر به درگیری های خشونت آمیز شد، اما دادگاه عالی پاکستان متعاقباً این بازداشت را غیرقانونی اعلام کرد – حکمی که توسط رهبران ائتلاف حاکم جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) مورد انتقاد قرار گرفت.

دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) به او یک مهلت وثیقه دو هفته ای داده است و از بازداشت در هر پرونده دیگری تا روز دوشنبه حمایت می کند، از جمله اتهامات مربوط به شورش های خشونت آمیز که پس از بازداشت اولیه او آغاز شد.

وثیقه در پرونده فساد القادر تراست صادر شد و دادگاه به مقامات دستور داد تا در هر پرونده جدید از دستگیری خان تا 17 مه خودداری کنند.

به گزارش جیو نیوز، علاوه بر این، او تا 22 مه در پرونده قتل زیله شاه وثیقه دریافت کرد، در حالی که یک دادگاه دیگر در سه پرونده تروریسم او را تا 15 ماه مه بازداشت کرد.

دستگیری عمران خان در IHC در 9 می باعث اعتراضات خشونت آمیز در سراسر کشور شد. با این وجود، دادگاه عالی وارد عمل شد، بازداشت او را باطل کرد و دستور آزادی او را صادر کرد. خان با استفاده از این حکم، در پرونده های متعدد علیه او در IHC به دنبال وثیقه شد و نتیجه مطلوبی دریافت کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)