صندوق بین‌المللی پول: نکول بدهی آمریکا پیامدهای جهانی «بسیار جدی» خواهد داشت

صندوق بین‌المللی پول: نکول بدهی آمریکا پیامدهای جهانی «بسیار جدی» خواهد داشت

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید نکول بدهی ایالات متحده می‌تواند پیامدهای شدیدی برای اقتصاد جهانی داشته باشد. (نمایندگی)

واشنگتن، ایالات متحده:

صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه در مورد عواقب شدید در صورت عدم پرداخت بدهی آمریکا، پیش از نزدیک شدن به ضرب‌الاجل این کشور برای افزایش یا تعلیق سقف استقراض خود هشدار داد.

جولی کوزاک، مدیر ارتباطات صندوق بین المللی پول به خبرنگاران گفت: ارزیابی ما این است که در صورت عدم پرداخت بدهی ایالات متحده، پیامدهای بسیار جدی نه تنها برای ایالات متحده، بلکه برای اقتصاد جهانی نیز خواهد داشت.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به شدت بر سر سقف بدهی‌ها اختلاف دارند و جمهوری‌خواهان در کنگره اصرار دارند که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن با کاهش قابل توجه بودجه در ازای حمایت از برداشتن این محدودیت پیش از تمام شدن پول کشور برای پرداخت صورت‌حساب‌های موجود موافقت کند.

دموکرات‌ها خواهان افزایش «پاک» محدودیت وام‌گیری شده‌اند و جمهوری‌خواهان را متهم می‌کنند که از تاکتیک‌های افراطی برای پیشبرد برنامه سیاسی خود پیش از به اصطلاح «تاریخ X» استفاده می‌کنند – نقطه‌ای که ایالات متحده قادر نخواهد بود. تا به تعهدات مالی خود عمل کند.

بی ثباتی گسترده تر

صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه درباره احتمال افزایش هزینه‌های استقراض، بی‌ثباتی گسترده‌تر جهانی و پیامدهای اقتصادی در صورت نکول آمریکا هشدار داد.

کوزاک گفت: «ما در چند سال گذشته جهانی را دیده‌ایم که تحت تأثیر شوک‌های زیادی قرار گرفته است، بنابراین می‌خواهیم از این پیامدهای شدید اجتناب کنیم.

برداشتن سقف بدهی از نظر تاریخی به عنوان یک امر معمولی تلقی می‌شود، زیرا شامل جمع‌آوری پول برای پرداخت هزینه‌های تعهداتی است که قبلاً توسط کنگره انجام شده است.

زمانی که جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای سال گذشته اکثریت محدودی را در مجلس نمایندگان به دست آوردند، جناح راست این گروه اصرار کرد که کوین مک‌کارتی، رئیس‌جمهور آینده، در ازای حمایت آنها، با بدهی‌های فزاینده آمریکا مقابله کند.

اما با امتناع دولت بایدن از مذاکره بر سر سقف بدهی، بن بست درست چند هفته قبل از اینکه آمریکا با خطر تمام شدن پول برای پرداخت تعهدات خود مواجه شود، به وجود آمده است.

پرزیدنت بایدن در اوایل این هفته در تلاشی ناموفق برای یافتن زمینه مشترک در مورد این موضوع با مک کارتی ملاقات کرد.

بایدن پس از پایان مذاکرات گفت: «پیش‌فرض یک گزینه نیست. خانه.

گفت‌وگوها در روز جمعه از سر گرفته می‌شود، زیرا هر دو طرف به دنبال حل این مشکل قبل از تاریخ X هستند، که وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیراً هشدار داده است که ممکن است در اول ژوئن رخ دهد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)