شکایت TikTok برای توقف ممنوعیت در ایالت مونتانای ایالات متحده

شکایت TikTok برای توقف ممنوعیت در ایالت مونتانای ایالات متحده

فرماندار مونتانا، گرگ جیانفورته، این ممنوعیت بی سابقه را در 17 می امضا کرد.

سانفرانسیسکو:

TikTok روز دوشنبه به دادگاه فدرال ایالات متحده شکایت کرد تا ایالت مونتانا را از اجرای ممنوعیت کلی برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو منع کند.

TikTok در این دعوی مدعی شد که ممنوعیت بی‌سابقه‌ای که قرار است در سال 2024 آغاز شود، حق آزادی بیان را که طبق قانون اساسی حمایت شده است، نقض می‌کند.

سخنگوی TikTok به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما معتقدیم که چالش قانونی ما بر اساس مجموعه ای از سوابق و حقایق بسیار قوی پیروز خواهد شد.”

فرماندار مونتانا، گرگ جیانفورته، این ممنوعیت بی سابقه را در 17 می امضا کرد.

جیانفورته در توییتر گفت که او این ممنوعیت را به منظور “حفاظت از اطلاعات شخصی و خصوصی مونتان ها در برابر حزب کمونیست چین” تایید کرده است.

TikTok در شکایت خود می‌گوید: «دولت این اقدامات خارق‌العاده و بی‌سابقه را بر اساس گمانه‌زنی‌های بی‌اساس اعمال کرده است».

پنج کاربر TikTok هفته گذشته شکایت خود را تنظیم کردند و از یک دادگاه فدرال خواستند تا ممنوعیت مونتانا در مورد این برنامه را لغو کند و استدلال کردند که این برنامه حقوق آزادی بیان آنها را نقض می کند.

این ایالت در تلاش است تا از قدرت امنیت ملی استفاده کند که فقط دولت فدرال می تواند از آن استفاده کند و در این روند حقوق آزادی بیان را نقض می کند، هر دو شکایتی که علیه مونتانا ارائه شده است.

TikTok از دادگاه فدرال خواست تا ممنوعیت برنامه مونتانا را غیرقانونی اعلام کند و ایالت را از اجرای آن مسدود کند.

در دادخواستی که توسط کاربران TikTok ارائه شده است، آمده است: «مونتانا نمی‌تواند ساکنان خود را از مشاهده یا ارسال پست در TikTok منع کند تا جایی که می‌تواند وال استریت ژورنال را به دلیل مالکیت یا ایده‌هایی که منتشر می‌کند ممنوع کند».

این برنامه متعلق به شرکت چینی ByteDance است و توسط طیف گسترده ای از سیاستمداران آمریکایی متهم به تحت نظارت دولت چین و ابزار جاسوسی توسط پکن است، چیزی که این شرکت به شدت آن را رد می کند.

مونتانا اولین ایالت ایالات متحده شد که TikTok را ممنوع کرد، با این قانون که قرار است از سال آینده با تشدید بحث بر سر تأثیر و امنیت برنامه ویدیویی محبوب اجرا شود.

این ممنوعیت به عنوان یک آزمون قانونی برای ممنوعیت ملی این پلتفرم عمل خواهد کرد، چیزی که قانونگذاران در واشنگتن به طور فزاینده ای خواستار آن هستند.

ممنوعیت مونتانا هر بار که «به کاربر به TikTok دسترسی پیدا می‌کند، امکان دسترسی به TikTok یا امکان دانلود TikTok به او پیشنهاد می‌شود» نقض می‌شود.

هر تخلف هر روز با جریمه 10000 دلاری مجازات می شود.

طبق این قانون، اپل و گوگل باید TikTok را از فروشگاه های اپلیکیشن خود حذف کنند و شرکت ها با جریمه های احتمالی روزانه مواجه خواهند شد.

این ممنوعیت در سال 2024 اجرایی خواهد شد، اما اگر TikTok توسط شرکتی که در کشوری که توسط ایالات متحده به عنوان دشمن خارجی تعیین نشده است خریداری شود، لغو می شود.

این قانون جدیدترین درگیری در دوئل‌های TikTok و بسیاری از دولت‌های غربی است، به طوری که این برنامه قبلاً در دستگاه‌های دولتی در ایالات متحده، کانادا و چندین کشور در اروپا ممنوع شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)