شرکت کمدی چینی به دلیل شوخی نظامی به پرداخت 2 میلیون دلار جریمه شد

شرکت کمدی چینی به دلیل شوخی نظامی به پرداخت 2 میلیون دلار جریمه شد

این شرکت و هنرمندان آن قبلاً با مقامات روبرو شده بودند.

شانگهای:

چین روز چهارشنبه پس از شوخی نظامی یکی از کمدین‌های این کشور که انتقاد شدید عمومی را برانگیخت، یکی از معروف‌ترین شرکت‌های کمدی کشور را با جریمه 14.7 میلیون یوان (2.13 میلیون دلار) متهم کرد و آن را به “آسیب رساندن به جامعه” متهم کرد.

بازوی پکن وزارت فرهنگ و گردشگری چین اعلام کرد که پس از دریافت نمایش اخیر لی هائوشی که تحت نظارت این شرکت اجرا می کند، شرکت Shanghai Xiaoguo Culture Media Co را به پرداخت 13.35 میلیون یوان جریمه و 1.35 میلیون یوان “سود غیرقانونی” از این شرکت را مصادره خواهد کرد. نام خانه، قوانین را زیر پا گذاشته بود.

این حادثه مردم چین را به شدت در مورد اینکه چه نوع شوخی‌هایی نامناسب هستند تقسیم کرده است، زیرا اجراهایی مانند استندآپ کمدی به طور فزاینده ای محبوب می شوند و همچنین محدودیت های محتوای مناسب در چین را برجسته می کند، جایی که مقامات می گویند باید ارزش های اصلی سوسیالیستی را ترویج کند.

لی در اوایل این هفته پس از اینکه یکی از مخاطبان در یک استندآپ زنده در پکن در تاریخ 13 مه شرحی از شوخی را در فضای مجازی منتشر کرد و آن را تحقیرآمیز برای ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) توصیف کرد.

در این شوخی، لی از دیدن دو سگ ولگردی که به فرزندی پذیرفته بود، در تعقیب یک سنجاب تعریف کرد و گفت که این جمله او را به یاد جمله “سبک کاری خوب، قادر به جنگیدن و پیروزی در نبردها” است، شعاری که رئیس جمهور چین شی جین پینگ در سال 2013 از آن استفاده کرد. برای تمجید از اخلاق کاری PLA.

این دفتر فرهنگی گفت: «ما هرگز اجازه نخواهیم داد هیچ شرکت یا فردی از سرمایه چین به عنوان صحنه ای برای تهمت ناخواسته تصویر باشکوه PLA استفاده کند.

شیائوگو کالچر در پاسخ به این جریمه، علت این حادثه را «خلاف‌های بزرگ مدیریت» دانست و گفت که قرارداد لی را فسخ کرده است.

رویترز نتوانست فوراً برای اظهار نظر با لی تماس بگیرد و به نظر می رسد Weibo او را از ارسال پست در حساب خود در آنجا منع کرده است.

محبوبیت Xiaoguo Culture که در سال 2015 در شانگهای تأسیس شد، همگام با استقبال چین از استندآپ کمدی افزایش یافت و به خاطر بالا بردن شهرت صدها کمدین محلی شناخته شد.

این شرکت و هنرمندان آن قبلاً با مقامات روبرو شده بودند. در ژوئیه 2021، این شرکت به دلیل انتشار تبلیغاتی که نشان می داد یک کمدین یک برند لباس زیر زنانه را با نظراتی که گفته می شد زنان را شیء می کند، تأیید می کرد، 200000 یوان جریمه شد.

(1 دلار = 6.9121 یوان چین رنمینبی)

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)