شرکت بزرگ فناوری به دلیل عدم سانسور مرگبار – اخبار RT World

یک شکایت جدید برخی از بزرگترین شرکت های فناوری ایالات متحده را به عدم جلوگیری از تیراندازی دسته جمعی در می 2022 متهم می کند.

اعضای خانواده قربانیانی که سال گذشته در تیراندازی در یک سوپرمارکت نیویورک کشته شدند، از گوگل، آمازون، متا و دیگر غول‌های فناوری به اتهام کمک به افشای مرد مسلح شکایت کردند. “تبلیغات” که “رادیکال شده” او به خشونت

این شکایت ۱۴۴ صفحه‌ای که روز جمعه در دادگاه عالی نیویورک ثبت شد، ادعا می‌کند که پلتفرم‌های اینترنتی نتوانسته است تیرانداز ۱۸ ساله، پیتون گندرون، را از مشاهده آنلاین مطالب افراطی جلوگیری کند و بنابراین مسئولیت قتل عام در بوفالو را بر عهده گرفته است.

جندرون با تبلیغات نژادپرستانه، یهودستیزانه و برتری طلبانه سفیدپوست که توسط شرکت های رسانه های اجتماعی که از محصولاتشان استفاده می کرد به او داده می شد، انگیزه ارتکاب جنایت شنیع خود را داشت. شکایت گفت و افزود که او “رادیکال شدن” نتیجه یک بود «تصمیم آگاهانه برای طراحی، برنامه‌ریزی، و راه‌اندازی پلتفرم‌ها و ابزارهایی که تعامل کاربر (و درآمد تبلیغات مربوطه) را به هزینه امنیت عمومی به حداکثر می‌رسانند.»


میزان تیراندازی دسته جمعی آمریکا فاش شد

این کت و شلوار توسط سه تن از بستگان قربانیان تیراندازی و همچنین لاتیشا راجرز بازمانده ارائه شد و شرکت مادر فیسبوک-اینستاگرام متا، ردیت، گوگل، اسنپ، دیسکورد و آمازون که مالک سایت پخش ویدئوی توییچ است، هدف قرار گرفته است. 4chan – تابلوی تصویر بی‌احترامی که به خاطر کمپین‌های ترولینگ بدنام است – علاوه بر والدین جندرون نیز در این پرونده نام‌گذاری شد.

در ادامه این شکایت ادعا می‌شود که جندرون سابقه خشونت نژادی یا جرایم ناشی از نفرت نداشته است، زیرا قرار گرفتن وی در معرض محتوای نژادپرستانه آنلاین در نهایت منجر به کشتن 10 نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر، که 11 نفر از آنها سیاهپوست بودند، شد.

نوامبر گذشته، جندرون به قتل، جنایات ناشی از نفرت و تروریسم داخلی اعتراف کرد و اعتراف کرد که انگیزه حمله او نفرت نژادی بوده است. او به حبس ابد محکوم شد و همچنان ممکن است به دلیل اتهامات جنایت نفرت فدرال به مجازات اعدام محکوم شود.

طبق گزارش‌ها، جندرون یک مانیفست ۱۸۰ صفحه‌ای منتشر کرد که در آن دیدگاه‌های خود را در مورد ناسیونالیسم سفیدپوست، مهاجرت توده‌ای و دیگر مسائل سیاسی چند روز قبل از تیراندازی بیان کرد و مدعی شد که ایدئولوژی خود را پس از شروع بازدید از هیئت مدیره 4chan /pol/ (از نظر سیاسی نادرست) اتخاذ کرده است.


صدها فدرال رزرو به سمت رسانه های فناوری بزرگ جمع می شوند

شرکت‌هایی که تجهیزات مورد استفاده برای تیراندازی را تولید یا تجهیز کرده‌اند نیز در این شکایت نام برده شده‌اند، از جمله فروشنده اسلحه Vintage Firearms – که تفنگ Bushmaster XM-15 سبک AR-15 خود را به Gendron فروخته است – و سازنده زره‌های بدنه RMA Armament.

گوگل بعداً در بیانیه ای به ABC به این شکایت پاسخ داد و گفت که این شکایت را دارد عمیق ترین همدردی با قربانیان و خانواده های این حمله هولناک. این شرکت مدعی شد که پلتفرم ویدیویی خود یوتیوب دارد سرمایه‌گذاری روی فناوری، تیم‌ها و سیاست‌های شناسایی و حذف محتوای افراطی.»