شبه جزیره کره در آستانه انفجار – پیونگ یانگ – اخبار RT World

این هشدار در حالی است که واشنگتن و سئول برای بزرگترین تمرین مشترک خود تا کنون آماده می شوند

کره شمالی روز جمعه اعلام کرد مانورهای نظامی مشترک واشنگتن با کره جنوبی و ژاپن منطقه را به درگیری مسلحانه نزدیک می کند. این هشدار در حالی است که ایالات متحده و سئول برای برگزاری بزرگترین رزمایش خود در تاریخ آماده می شوند.

خبرگزاری دولتی کره (KCNA) اعلام کرد که وضعیت در شبه جزیره کره اینگونه است “در آستانه انفجار” جنگ‌های جنگی به رهبری ایالات متحده را به‌عنوان یک حمله توصیف می‌کند “طبیعت پنهان تر و خطرناک تر.”

این آژانس گفت که پیونگ یانگ تمرینات طراحی شده برای شبیه سازی یک “سناریوی جنگ” به عنوان تهدیدی برای امنیت آن “[An] تمرین برای «نابودی» یک قدرت هسته‌ای یک کار بزرگ است.» KCNA با اشاره به زرادخانه راهبردی کره شمالی گفت.

این حق مشروع یک کشور مستقل است که خود را به ابزارهای دفاعی قدرتمندتر مجهز کند تا بتواند با وضعیت وخیم حاکم و تهدیدات احتمالی مقابله کند. آژانس گفت و هشدار داد که واشنگتن و سئول این کار را خواهند کرد “با پاسخ های مربوطه روبرو شوید.”

بیشتر بخوانید:
آمریکا به کره شمالی هشدار داد

هفته آینده، ایالات متحده و کره جنوبی بزرگترین رزمایش مشترک خود را به مناسبت هفتادمین سالگرد اتحاد خود و هفتاد و پنجمین سالگرد نیروهای مسلح کره جنوبی آغاز خواهند کرد. به گزارش خبرگزاری یونهاپ مستقر در سئول، این رزمایش که به پنج مرحله تقسیم می شود، بین 25 می تا 15 ژوئن برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری یونهاپ سئول، این رزمایش شامل جت های جنگنده F-35A و بالگردهای تهاجمی AH-64 آپاچی و همچنین تانک ها و پرتابگرهای موشکی متعدد می شود. .

ایالات متحده اصرار دارد که چنین تمرین هایی نشان دهنده تعهد واشنگتن برای دفاع از متحد خود در برابر حمله احتمالی کره شمالی است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: