شاهزاده هری در مراسم تاجگذاری پدرش چه نقشی خواهد داشت

شاهزاده هری در مراسم تاجگذاری پدرش چه نقشی خواهد داشت

نقش شاهزاده هری در مراسم تاجگذاری همانند برادرش ویلیام نخواهد بود. (فایل)

مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و همسرش کامیلا قرار است فردا در لندن برگزار شود. در این مراسم هزاران مهمان از جمله رهبران خارجی، افراد مشهور، نمایندگان پارلمان بریتانیا و اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا حضور خواهند داشت. شاهزاده هری که به همراه همسرش مگان مارکل از وظایف سلطنتی برای همیشه کناره گیری کرد، در مراسم تاجگذاری پدرش نیز حضور خواهد داشت. با این حال، نقش او در مراسم تاجگذاری مانند برادر بزرگترش، شاهزاده ویلیام، نخواهد بود.

به گزارش سرویس تاج گذاری، پس از تاج گذاری پادشاه چارلز سوم، اسقف اعظم کانتربری با پادشاه و به دنبال آن شاهزاده ویلیام بیعت خواهد کرد.

شاهزاده ویلیام در برابر پدرش زانو می زند تا عهد بگیرد و دستانش را بین دست های پادشاه بگذارد و قبل از گفتن ادای احترام به خون سلطنتی – «من، ویلیام، شاهزاده ولز، وفاداری خود را به شما و ایمان و حقیقت را به شما متعهد می کنم، همانطور که جانشین شما مرد زندگی و دست و پا پس خدایا کمکم کن.»

در مراسم عبادت هیچ نقشی برای شاهزاده هری در مراسم تاجگذاری پدرش ذکر نشده است. به گفته هارپرز بازار، او با سایر اقوام در جماعت کلیسای وست مینستر خواهد نشست. در همین حال، همسرش، دوشس مگان مارکل، به همراه فرزندان خود در کالیفرنیا باقی خواهد ماند.

کاخ باکینگهام حضور شاهزاده هری در مراسم تاجگذاری را قبلا تایید کرده بود. کاخ باکینگهام با خوشحالی تایید می کند که دوک ساسکس در مراسم تاج گذاری در کلیسای وست مینستر در 6 می شرکت خواهد کرد. دوشس ساسکس با شاهزاده آرچی و پرنسس لیلیبت در کالیفرنیا خواهد ماند.

روز تاجگذاری با حرکت شاه در ساعت 10:20 صبح آغاز می شود. این راهپیمایی از کاخ باکینگهام در مرکز لندن به سمت کلیسای وست مینستر منتقل خواهد شد. شاه چارلز سوم و همسرش با مربی ایالتی Diamond Jubilee سفر خواهند کرد. ساعت 11 صبح برای مراسم حاضر می شوند.