سریع و عمیق متفکر پیشرو OpenAI

سریع و عمیق متفکر پیشرو OpenAI

سام آلتمن که در سال 1985 در یک خانواده یهودی متولد شد، در حومه سنت لوئیس بزرگ شد.

سانفرانسیسکو:

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI که بیش از یک دهه حضور پرنفوذی در سیلیکون ولی دارد، به عنوان غول فناوری عصر هوش مصنوعی ظهور می‌کند و بر موج ChatGPT، رباتی که شرکتش در جهان راه انداخته، ظاهر می‌شود.

سام آلتمن روز سه‌شنبه در کمیته قضایی سنای آمریکا شهادت داد و گفت که هوش مصنوعی ممکن است در لحظه‌ای باشد که او را به یکی از پیشگامان اصلی آن تبدیل می‌کند.

در سال 2015، آلتمن به ایلان ماسک، رئیس تسلا و دیگران در راه اندازی OpenAI، یک شرکت تحقیقاتی با هدف اعلام شده ساخت هوش مصنوعی مولد که به نفع بشریت است، پیوست.

آلتمن در یک پست وبلاگی در سال 2021 گفت: «پیشرفت تکنولوژیکی که ما در 100 سال آینده به دست می آوریم، بسیار بزرگتر از آن چیزی است که از اولین باری که آتش را کنترل کردیم و چرخ را اختراع کردیم، داشته ایم.

– استارت آپ های گورو –

آلتمن که در سال 1985 در یک خانواده یهودی به دنیا آمد، در حومه سنت لوئیس بزرگ شد و طبق گزارشی طولانی در نیویورکر از سال 2016، اولین کامپیوتر خود را در سن هشت سالگی دریافت کرد.

آلتمن در مصاحبه ای با Esquire گفت: رایانه ها و دسترسی به جامعه آنلاین که آنها را قادر می سازند به او کمک کرد تا بتواند همجنس گرا بودن را در یک بخش محافظه کار از کشور هدایت کند.

آلتمن مانند بسیاری از چهره‌های فناوری قبل از او، دانشگاه استنفورد را رها کرد تا شرکتی به نام Loopt را راه‌اندازی کند که به کاربران گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد به طور انتخابی مکان خود را به اشتراک بگذارند.

Loopt در سال 2012 در قراردادی به ارزش 43.4 میلیون دلار خریداری شد – و جایگاه آلتمن در سیلیکون ولی تضمین شد.

این شهروند سانفرانسیسکو در پستی نوشت: آلتمن یک سال مرخصی گرفت و در طی آن “ده ها کتاب درسی را خواند؛ من در مورد رشته هایی که به آنها علاقه داشتم یاد گرفتم.”

او از یادگیری در مورد مهندسی هسته ای، زیست شناسی مصنوعی، سرمایه گذاری و هوش مصنوعی گفت.

او گفت: “بذرها برای چیزهایی کاشته شدند که بعدا به روش های عمیق کار کردند.”

– تی شرت و شورت –

در سال 2014، آلتمن رئیس Y Combinator شد، یک «شتاب‌دهنده» که در ازای سهام شرکت‌های جوان، راهنما و بودجه برای استارت‌آپ‌ها فراهم می‌کند.

آلتمن استراتژی Y Combinator را برای سرمایه‌گذاری فراتر از استارت‌آپ‌های نرم‌افزاری به بیوتکنولوژی، انرژی و سایر زمینه‌ها گسترش داد.

درک گرینفیلد، بنیانگذار Industrial Microbes، که در زمانی که استارتاپ بیوتکنولوژی او از Y Combinator حمایت می کرد، با آلتمن ملاقات کرد، گفت: “او سریع فکر می کند و سریع صحبت می کند؛ شدید، اما به روشی خوب.”

گرینفیلد به یاد می آورد که آلتمن همیشه معمولی لباس می پوشید، گاهی اوقات با تی شرت و شورت.

گرینفیلد گفت: «او بسیار سر به زیر بود.

آلتمن Y Combinator را ترک کرد و با وجود خطرات احتمالی، انرژی خود را صرف هوش مصنوعی کرد.

جرمی گلدمن، مدیر ارشد بازاریابی و بازرگانی Insider Intelligence گفت: «او یک متفکر بسیار عمیق است که به طور باورنکردنی روی درست کردن کارها متمرکز است.

آلتمن در سال 2018 از پروژه سیاسی “یونیت اسلیت” با هدف بهبود سیاست مسکن و مراقبت های بهداشتی حمایت کرد.

او همچنین یک رویداد جمع آوری کمک مالی برای اندرو یانگ نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2020 برگزار کرد که از درآمد پایه جهانی حمایت می کرد.

گلدمن گفت، یانگ “در مورد درآمد پایه جهانی ایده هایی داشت که (او گفت) همه به آن نیاز داشتند، تا حدی به این دلیل که هوش مصنوعی مشاغل مردم را تصاحب می کرد.

آلتمن پیشنهاد کرده است که ترکیب هوش مصنوعی، رباتیک و انرژی بدون هزینه اساساً ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا همه کارها را انجام دهند و «درآمدی اساسی» را برای بزرگسالان در سراسر جامعه فراهم کنند.

آلتمن در یک پست وبلاگی نوشت: “آینده عالی پیچیده نیست: ما به فناوری برای ایجاد ثروت بیشتر و سیاست برای توزیع عادلانه آن نیاز داریم.”

هر چیزی که لازم است ارزان خواهد بود و همه آنقدر پول خواهند داشت که بتوانند آن را بپردازند.»

“ماشین های سریع و بقا”

در مقاله نیویورکر، آلتمن گفت که او یک “آزموده” است، کسی که برای جان سالم به در بردن از یک فاجعه آخرالزمانی تدارکات و تدارکاتی در اختیار دارد.

او از داشتن خودروهای اسپرت با کارایی بالا و اجاره هواپیما برای پرواز در اطراف کالیفرنیا صحبت کرده است.

آلتمن در یک پست وبلاگی گفت که آخرین روز هر دسامبر فهرستی از کارهایی را که می خواهد در سال پیش رو انجام دهد، می نویسد.

سرمایه‌گذاری‌های شخصی او شامل استارت‌آپ‌هایی است که روی انرژی همجوشی و افزایش عمر انسان کار می‌کنند.

او در پادکستی با کریس اندرسون، متصدی TED گفت: «من فوق العاده خوشبین هستم.

آلتمن افزود: «همیشه اسرار کردن و فکر کردن به بد بودن چیزها آسان است، اما چیزهای خوب واقعاً خوب هستند و بسیار بهتر می شوند».

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)