ستاره‌ها در مرکز صحنه قرار می‌گیرند، زیرا بریتانیا جشن‌های تاج‌گذاری را آغاز می‌کند

ستاره‌ها در مرکز صحنه قرار می‌گیرند، زیرا بریتانیا جشن‌های تاج‌گذاری را آغاز می‌کند

بریتانیا از مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در حالی که کنسرتی پر ستاره برگزار می کرد، شادی کرد. (فایل)

ویندزور، بریتانیا:

بریتانیا در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در روز یکشنبه در حالی که کنسرتی پر ستاره برگزار کرد که توسط 20000 نفر در قلعه ویندزور و میلیون ها نفر دیگر در سراسر کشور و جهان تماشا می شد، شادی کرد.

چارلز، 74، و ملکه کامیلا، 75، از جعبه سلطنتی در محوطه قلعه غرب لندن تماشا کردند، در حالی که لیونل ریچی، کیتی پری و گروه بریتانیایی Take That در صدر فهرست اجراکنندگان قرار گرفتند.

نمایشگرهای نصب شده در سراسر کشور این رویداد تلویزیونی را – با ارکستر 70 نفره، گروه های کر و چندین اجرای نمایشی منحصر به فرد – برای جوامع پخش کردند، در حالی که سازمان دهندگان گفتند که این رویداد در بیش از 100 کشور نیز دیده خواهد شد.

در میان ادای احترام به موسیقی و پیام های ویدئویی از سوی مجموعه ای از شخصیت های عمومی، شاهزاده ویلیام روز پس از تاج گذاری رسمی او به عنوان پادشاه، برای ادای احترام به پدرش روی صحنه رفت.

ویلیام با اشاره به اینکه مادربزرگ فقیدش، ملکه الیزابت دوم، “آن بالا بود و با محبت ما را زیر نظر داشت”، افزود که او “مادری بسیار مغرور” خواهد بود.

وارث تاج و تخت گفت: “بیش از 50 سال، در هر گوشه از بریتانیا، در سراسر کشورهای مشترک المنافع و در سراسر جهان، او خود را وقف خدمت به دیگران، چه نسل فعلی و چه نسل های آینده کرده است.”

“پدر، ما همه به شما افتخار می کنیم.”

‘جشن گرفتن’

تاجگذاری چارلز در روز شنبه به عنوان پادشاه بریتانیا و 14 کشور مشترک المنافع اولین بار در بریتانیا در هفت دهه گذشته بود.

مراسم پر زرق و برق ابی وست مینستر، آغشته به سنت و آیین 1000 ساله، با حضور خانواده سلطنتی و رهبران جهانی و همچنین صدها نماینده جامعه و خیریه بریتانیا برگزار شد.

کاخ باکینگهام با تشکر از همه دست اندرکاران گفت که چارلز و کامیلا عمیقا تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته اند.

دوشنبه یک تعطیل رسمی اعلام شده است – به این معنی که مردم می توانند از یکشنبه بدون محدودیت لذت ببرند.

پیش از این، مهمان‌داران به ده‌ها هزار جشن خیابانی و رویدادهای «ناهار بزرگ» هجوم آوردند که به دنبال نزدیک‌تر کردن جوامع مدرن بریتانیا بودند.

پس از سختی‌های پس از جنگ جهانی دوم، مهمانی‌های خیابانی یکی از ویژگی‌های مراسم تاج‌گذاری ملکه الیزابت دوم در سال 1953 بود – و بخشی به یاد ماندنی از جشن‌های سلطنت طولانی او در سال 1977 و جشن پلاتینی او در سال گذشته.

آنت کاتکارت 67 ساله در یک گردهمایی دهکده در اشلی گرین، در باکینگهام شایر، جنوب انگلستان، به خبرگزاری فرانسه گفت: “خیلی دوست داشتنی است… شما به این چیزها نیاز دارید تا جامعه را دور هم جمع کنید.”

“این بهترین راه برای جشن گرفتن است.”

به گفته سازمان‌دهندگان انجمن‌های پروژه Eden، بیش از 67000 ناهار بزرگ برنامه‌ریزی شده بود که با تاج‌گذاری کیچ – تارت مرزه‌ای پخته شده ویژه ساخته شده با اسفناج، لوبیا پهن و ترخون – تشویق شد.

نخست وزیر ریشی سوناک میزبان یکی در خیابان داونینگ بود و از داوطلبان جامعه، پناهندگان اوکراینی و مقامات بلندپایه از جمله بانوی اول ایالات متحده، جیل بایدن، دعوت کرد.

به رهبر بریتانیا همسر، دو دختر و سگ خانواده، نوا، که پرچم اتحادیه را می پوشاند، پیوست.

“Wingman”

به زودی توجه به ویندزور معطوف شد، جایی که تماشای شب به جشن های سلطنتی قبلی ملکه فقید بازمی گردد.

مهمانان پرچم اتحادیه را به اهتزاز درآوردند که اعضای ارشد سلطنتی – از جمله ویلیام، همسر کیت، و دو نفر از سه فرزندشان – به سوناک و دیگر افراد VIP در جعبه سلطنتی پیوستند.

هیو بونویل، مجری برنامه به جمعیت قول داد: «ما بسیار خوشحال و مفتخریم که پادشاه تازه تاجگذاری شده خود چارلز سوم، که اشتیاق همیشگی او به هنر را در طول نمایش جشن خواهیم گرفت، ملحق شدیم.

بونویل، بازیگر داونتون ابی و پدینگتون با کنایه گفت: «البته او خودش یک نقاش، هنرمند است — هنرمندی که قبلاً به عنوان پرنس شناخته می شد.

یکی از نکات برجسته اولیه، شاهد ترکیب باله سلطنتی، اپرای سلطنتی، شرکت رویال شکسپیر، کالج سلطنتی موسیقی و کالج سلطنتی هنر برای اجرای یکبار بود.

لیونل ریچی نمایش را در اواسط راه روشن کرد و آهنگ‌هایی مانند «Easy Like Sunday Morning» و «All Night Long» را اجرا کرد و خانواده سلطنتی را به پا کرد.

تام کروز ستاره هالیوود، جوآن کالینز بازیگر و تام جونز خواننده همگی از طریق پیام ویدیویی ظاهر شدند.

کروز به پادشاه گفت: «شما می‌توانید هر زمان که بخواهید بال من باشید».

مجموعه‌ای از طرح‌های از پیش ضبط‌شده نیز پخش شد، که حقایق ناشناخته‌ای را درباره چارلز فاش می‌کرد و شامل لحظاتی از ماپت‌ها و شخصیت ادبی محبوب وینی پو بود.

در این شب همچنین “روشن کردن ملت” پخش شد، که در آن مکان های شناخته شده در سراسر بریتانیا با استفاده از پروجکشن ها، لیزرها و نمایشگرهای پهپاد روشن شدند.

پس از اینکه گروه پاپ بازسازی شده Take That – منهای خواننده سابق رابی ویلیامز – برنامه را پایان داد، کارولین مک‌دوناف، یکی از تماشاگران، آن را به عنوان “باور نکردنی… یک تجربه واقعی در زندگی” توصیف کرد.

این مرد 53 ساله، که شرکتی را اداره می کند که بیکاران طولانی مدت را به سر کار باز می گرداند، به خبرگزاری فرانسه گفت که مردم “واقعاً از خود لذت می بردند … پرچم های خود را تکان می دادند و می رقصیدند و آواز می خواندند، فقط واقعاً دنبال آن بودند”.

“این خسته کننده است”

تاج گذاری که یک بار در یک نسل اتفاق می افتد در حالی رخ می دهد که بریتانیا با بدترین بحران هزینه زندگی در دهه های اخیر مواجه شده است.

هزینه آخر هفته طولانی – که بیش از 100 میلیون پوند (126 میلیون دلار) گزارش شده است – باعث نگرانی بسیاری از افراد با افزایش صورت حساب ها و اعتصابات گسترده شده است.

و دستگیری مخالفان سلطنت حتی قبل از اینکه فرصتی برای اعتراض در روز شنبه داشته باشند، انتقاد گروه های حقوق بشر را برانگیخت.

بی‌بی‌سی گفت که بیش از 14 میلیون نفر این مراسم را در دو کانال اصلی زمینی خود تماشا کردند – البته در مناسبت‌های سلطنتی مهم قبلی.

و طبق گزارشات، همه چیز برای چارلز راحت نبود.

به گفته یکی از لب خوانانی که تصاویر پادشاه را برای اسکای نیوز تجزیه و تحلیل کرده است، پادشاه از اینکه “به موقع” نرسیده است و اینکه “این کسل کننده است” گله می کند زیرا یک سکسکه شروع تاج گذاری او را به تاخیر انداخت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)