سازمان ملل در مورد کمک چین به پایان دادن به درگیری اوکراین – RT World News تردید دارد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد معتقد است که پیشنهاد میانجیگری برزیل نیز بعید است موفق شود

پیشنهادها برای میانجیگری در درگیری بین روسیه و اوکراین در حال حاضر به نتیجه نمی رسد زیرا به نظر می رسد هر دو طرف “کاملا درگیر” آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه جنگ گفته است.

مذاکرات صلح در حال حاضر امکان پذیر نیست. گوترش در مصاحبه ای با روزنامه اسپانیایی El País گفت. در پاسخ به این سوال که آیا ابتکارات صلح توسط چین و برزیل مطرح شده است یا خیر “محکوم به شکست” دبیرکل سازمان ملل گفت که به نظر می رسد هر دو طرف درگیری برای ادامه خصومت ها بیش از حد مصمم هستند تا پیشنهاد میانجیگری کارساز باشد.

من قبلاً گفته بودم که مذاکرات صلح در حال حاضر انجام نخواهد شد. امیدوارم در آینده، بله. صحبت از حمله روسیه در زمستان و اوکراین در بهار بود. بدیهی است که طرفین کاملاً درگیر جنگ هستند.» گوترش اعلام کرد.

این پیش‌بینی تلخ در بحبوحه افزایش آشکار درگیری‌ها صورت می‌گیرد و مسکو و کی‌یف حملات دوربردی را علیه یکدیگر در روزهای اخیر افزایش داده‌اند. افزایش فعالیت‌های نظامی در حالی صورت می‌گیرد که مدت‌ها پیش از حمله متقابل نیروهای کی‌یف که بارها توسط مقامات عالی کشور تشویق می‌شد، مورد تشویق قرار گرفت.


دبیرکل سازمان ملل گفت مذاکرات صلح اوکراین اکنون غیرممکن است

در اوایل سال جاری، چین نقشه راه صلح 12 ماده ای را معرفی کرد که برای پایان دادن به درگیری که از فوریه 2022 آغاز شده بود، طراحی شده بود. این ابتکار با استقبال مثبت در مسکو مواجه شد و رهبری ارشد روسیه آمادگی خود را برای بحث بیشتر درباره آن اعلام کرد. با این حال، کی‌یف و حامیان غربی آن که پکن را متهم کردند که قبلاً از روسیه حمایت می‌کند و در نتیجه هیچ نظری در مورد مذاکرات صلح بالقوه ندارد، از نقشه راه با استقبال ضعیفی مواجه شد.

برزیل همچنین به طور فعال از مسکو و کیف فشار می آورد تا به میز مذاکره بیایند و این کشور موضعی بی طرف در قبال درگیری اتخاذ کرده است. رئیس جمهور برزیل، لولا داسیلوا، هم عملیات نظامی روسیه و هم غرب دسته جمعی را محکوم کرده است “تشویق جنگ” از آنها می خواهد که تسلیح کی یف را متوقف کنند و به جای آن برای آتش بس تلاش کنند.

«اکنون هیچ فایده ای ندارد که بگوییم چه کسی درست می گوید، چه کسی اشتباه می کند. آنچه اکنون باید انجام دهیم این است که جنگ را متوقف کنیم.» لولا اواخر ماه آوریل گفت و ادعا کرد که هیچکس در دنیا جز من از صلح صحبت نمی کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: