زنی قلب خود را در موزه، 16 سال پس از جراحی پیوند می بیند

زنی قلب خود را در موزه، 16 سال پس از جراحی پیوند می بیند

این ارگ به عنوان یک نمایشگاه در موزه هانتریان لندن قرار داده شده است.

در یکی از عجیب‌ترین دیدارهای تاریخ، زنی اخیراً از موزه بازدید کرد تا قلب خود را ببیند که 16 سال پیش در طی یک عمل جراحی پیوند نجات‌دهنده از بدنش جدا شد. بی بی سی گزارش شده است. جنیفر ساتون، که اهل رینگ‌وود در همپشایر است، اظهار داشت که دیدن ارگ خودش که به عنوان یک نمایشگاه در موزه هانتریان لندن قرار داده شده است، «بسیار سورئال» است.

او گفت: “لحظه ای که برای اولین بار وارد آن می شوید، فکر می کنید، “قبلاً در بدن من بود.” این من را 22 سال زنده نگه داشت و من واقعاً به آن افتخار می کنم. من در طول زندگی‌ام چیزهای زیادی را در شیشه‌ها دیده‌ام، اما این که فکر کنم واقعاً مال من است، بسیار عجیب است.»

او ابراز امیدواری کرد که از اهدای عضو حمایت کند، که او آن را “بزرگترین هدیه ممکن” توصیف کرد. او به بی بی سی که او اکنون یک زندگی فعال و پرمشغله دارد و قصد دارد “تا زمانی که ممکن است خودم را ادامه دهد.”

وقتی خانم ساتون برای اولین بار متوجه شد که در فعالیت های ورزشی متوسط، مانند راه رفتن از تپه ها مشکل دارد، او یک دانشجوی 22 ساله دانشگاه بود. او مبتلا به کاردیومیوپاتی محدود کننده تشخیص داده شد که یک وضعیت سلامتی است که توانایی قلب برای پمپاژ خون در بدن را محدود می کند. پزشکان به او گفتند که اگر پیوند دریافت نکند می میرد.

در ژوئن 2007، او این خبر را دریافت کرد که زندگی را تغییر داد که یک کبریت پیدا شده است.

او گفت: “به یاد می آورم که بعد از پیوند از خواب بیدار شدم و فکر کردم “خدایا من در واقع یک فرد جدید هستم. به یاد دارم که برای خانواده ام رقصیدم و به خانواده ام گفتم “من موفق شدم، موفق شدم.”

خانم ساتون سپس به کالج سلطنتی جراحان اجازه داد تا از قلب او برای نمایش استفاده کنند و اکنون در موزه هولبورن برای همه باز است.

او گفت که می‌خواهد برای ترویج اهدای عضو گام بردارد و افزود که این باعث می‌شود لحظات تعیین‌کننده‌ای مانند عروسی او اتفاق بیفتد. او همچنین گفت که می‌خواهد دیگران را ترغیب کند تا زندگی را به بهترین شکل انجام دهند و هرکسی را که برنامه‌هایش را به تعویق می‌اندازد تشویق می‌کند تا «امروز این کار را انجام دهد».