ریشی سوناک از کتاب مقدس در مراسم تاجگذاری پادشاه چند دینی چارلز سوم بریتانیا می خواند

ریشی سوناک از کتاب مقدس در مراسم تاجگذاری پادشاه چند دینی چارلز سوم بریتانیا می خواند

ریشی سوناک از کتاب مقدس کولوسیان در مراسم تاجگذاری شاه چارلز سوم خواند

لندن/دهلی نو:

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در مراسم تاج گذاری پادشاه چارلز سوم، مطابق با سنت نخست وزیران بریتانیا که در مناسبت های ایالتی قرائت می کردند، از کتاب مقدس کولسیان قرائت کرد.

آقای سوناک، اولین نخست وزیر بریتانیا با میراث هندی و یک هندو تمرین، خواندن از روی یک کتاب مقدس با مضمون چند دینی که برای مراسم مسیحی مطرح شده است، طنین انداز می شود.

آقای سوناک تاج گذاری را به عنوان “بیان افتخارآمیز تاریخ، فرهنگ و سنت های ما” توصیف کرد.

این سرویس به گونه ای طراحی شده است که منعکس کننده تغییرات بریتانیا از زمان تاج گذاری ملکه الیزابت دوم، مادر شاه چارلز در سال 1953، شخصیت بریتانیا به شکل امروزی و نقش کلیسای انگلستان در جامعه معاصر باشد.

به عنوان یکی از عناصر جدیدتر، پادشاه 74 ساله همچنین با استفاده از کلماتی که مخصوصاً برای این مناسبت نوشته شده بود، با صدای بلند دعا کرد که نشان دهنده “وظیفه و امتیاز حاکم برای خدمت به همه جوامع” است.

هزاران نفر امروز در ابی جمع شده‌اند و میلیون‌ها نفر در حال تماشای پخش زنده تلویزیونی روی صفحه‌نمایش هستند.

اما حتی قبل از اینکه شاه چارلز و ملکه کامیلا، 75 ساله، کاخ باکینگهام را روی مربی ایالتی Diamond Jubilee برای یک راهپیمایی بارانی به سمت ابی ترک کنند، پلیس ده‌ها معترض را دستگیر کرد که با استفاده از اختیارات جدید به کتاب قانون برای سرکوب گروه‌های اقدام مستقیم هجوم بردند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد.

تاجگذاری اولین بار از سال 1953 و اولین تاجگذاری یک پادشاه از سال 1937 است. این دومین بار است که از تلویزیون پخش می شود و اولین بار رنگی و آنلاین پخش می شود.

بخش اعظم خدمات دو ساعته آنگلیکن، به رهبری اسقف اعظم کانتربری جاستین ولبی، برای 39 پادشاه دیگر که از سال 1066 در کلیسای وست مینستر تاجگذاری کرده اند، قابل تشخیص است.

با ورودی های AFP