روپیه پاکستان سقوط کرد تا به عنوان نظامی برای سرکوب ناآرامی ها ثبت شود

روپیه پاکستان سقوط کرد تا به عنوان نظامی برای سرکوب ناآرامی ها ثبت شود

ناآرامی در پاکستان در حالی رخ می دهد که دولت در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول است.

روپیه پاکستان با وارد شدن ارتش برای سرکوب اعتراضات خشونت آمیز که پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق این هفته در این هفته آغاز شد، به پایین ترین حد خود رسید.

با توجه به دفتر مبادلات ارزی در عارف حبیب با مسئولیت محدود، روپیه در روز پنجشنبه 3.3 درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم تاریخ 300 دلار رسید. دلار

پس از آن که یک قاضی روز چهارشنبه دستور داد این سیاستمدار 70 ساله به مدت هشت روز تحت بازداشت سازمان مبارزه با فساد قرار گیرد، دولت پاکستان از ارتش خواست تا به پایان دادن به اعتراضات خشونت آمیز کمک کند.

او روز سه شنبه بازداشت شد. این ناآرامی ها در حالی رخ می دهد که دولت در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول برای از سرگیری برنامه نجات 6.5 میلیارد دلاری خود است که برای جلوگیری از نکول به آن نیاز دارد.

سلیم امجد، مدیر اجرایی شرکت تبادل بین المللی لینک در لاهور گفت: «فشار پس از چند ماه ثبات افزایش یافته بود. با توجه به آشفتگی‌های سیاسی، احتمال تأخیر دیگری در وام صندوق بین‌المللی پول و کاهش حواله‌ها، احساسات به‌شدت ترش کردند».

دادگاه عالی به درخواست تجدیدنظر خان علیه دستگیری او اواخر پنجشنبه رسیدگی خواهد کرد. در دو روز گذشته حداقل هفت نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)