رهبران سابق جهان درخواست هسته ای را برای G7 – RT World News

در نامه ای سرگشاده تاکید شده است که درگیری اوکراین نباید مانع مذاکرات کنترل تسلیحات آمریکا و روسیه شود

نامه ای که توسط بیش از 250 سران سابق دولت، وزیران کابینه، دیپلمات ها و دانشمندان امضا شد، روز چهارشنبه از G7 خواست تا اجازه ندهند مذاکرات کنترل تسلیحات هسته ای قربانی تقابل قدرت های بزرگ کنونی شود.

“جهان به شدت به کنترل تسلیحات هسته ای بیشتر نیاز دارد، نه کمتر.” در این نامه آمده است که به طور مشترک توسط دو سازمان غیرانتفاعی، شبکه رهبری اروپا و شبکه رهبری آسیا و اقیانوسیه سازماندهی شده است. در تاریک ترین ساعات جنگ سرد، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده می توانستند و مایل بودند در مورد اقداماتی برای کاهش خطر جنگ هسته ای بحث و توافق کنند. این بیانیه … از بازگشت به این دیپلماسی و حفاظت از کنترل تسلیحات هسته ای به عنوان یک الزام جهانی حمایت می کند.

پیش از اجلاس سران گروه 7 در ژاپن، امضاکنندگان از پنج قدرت هسته ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد – روسیه، آمریکا، چین، فرانسه و بریتانیا – خواستند تا اطمینان حاصل شود که کنترل تسلیحات هسته ای قربانی دیگری از رقابت ژئوپلیتیک نخواهد شد.

فروپاشی استارت جدید، تنها معاهده بازمانده کنترل تسلیحات هسته ای بین آمریکا و روسیه، “مسابقه تسلیحاتی بی ثبات کننده را تهدید کنید” به گفته امضاکنندگان، وارد کردن چین، فرانسه و بریتانیا به یک توافق چند جانبه را دشوارتر می کند.


آنچه باید درباره معاهده هسته ای آمریکا و روسیه بدانید که مسکو آن را به حالت تعلیق درآورده است

در این نامه از روسیه و آمریکا خواسته شده است “تقسیم بندی” مسئله ناشی از درگیری آنها بر سر اوکراین، تعهدات کامل خود بر اساس معاهده را از سر بگیرند و متعهد شوند “مذاکرات حسن نیت” در مورد جایگزینی New START قبل از انقضای آن در سال 2026.

روسیه در ماه فوریه مشارکت خود در نیو استارت را به دلیل حملات پهپادی اوکراین به پایگاه‌های نیروی هوایی راهبردی روسیه و حمایت مستمر ایالات متحده از کی‌یف به تعویق انداخت. “شکست استراتژیک” مسکو

این نامه سرگشاده در مجموع 256 امضا از 50 کشور مختلف داشت، از جمله شش رئیس سابق دولت، 26 وزیر خارجه و دفاع سابق، 30 سفیر سابق، و بسیاری از دانشمندان، کارشناسان و مبارزان ضد هسته ای.

یکی از برجسته ترین امضاکنندگان چینی، پروفسور چن دونگ شیائو، رئیس مؤسسه مطالعات بین المللی شانگهای است. از دیگر نام‌های برجسته می‌توان به جان اسکارلت، رئیس سابق MI6، ژنرال بازنشسته آمریکایی فیلیپ بریدلاو و ژنرال بازنشسته آلمانی کلاوس نائومان اشاره کرد.

این نامه پیش از اجلاس سران گروه هفت در ژاپن که قرار است روز جمعه آغاز شود، منتشر شد. بنا بر گزارش ها، نخست وزیر فومیو کیشیدا قصد دارد مهمانانش از زادگاهش هیروشیما که در سال 1945 توسط بمب اتمی ایالات متحده ویران شد، بازدید کنند.

با این حال، مشخص نیست که چه ارتباطی با روسیه دارد، اما روسیه در سال 2014 پس از متهم کردن مسکو از این گروه اخراج شد. “تهاجم” اوکراین پس از کودتای مورد حمایت آمریکا در کیف.